جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی در شهرکرد به کار خود پایان داد

بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی روز یکشنبه ۹ مهر با معرفی یک اثر برگزیده و همچنین سایر هنرمندان شایسته تقدیر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، هوشنگ جاوید، محمد نجاری و مرشد محمدرضا معجونی که هیئت داوران این جشنواره بر عهده داشتند در بخش رقابتی این جشنواره «سید مهرداد کاووسی»  را با نقالی داستان بیژن و منیژه از استان تهران نفر برگزیده اعلام کردند.

همچنین هیئت داوران این بخش هیچ اثری را برای رتبه‌های دوم و سوم این جشنواره حائز شرایط اعلام نکردند اما پویا بازرگان از استان کرمانشاه و کیمیا یعقوبی گودرزی از استان تهران شایسته تقدیر معرفی شدند.

همچنین بنا بر پیشنهاد هیئت داوران دبیرخانه جشنواره، به پاس یک عمر تلاش پرثمر، پرورش شاگردانی ارزشمند و حفظ اصالت آیین‌های اقوام ایرانی در بخش نقالی از هنرمندان پیشکسوت کشور استاد مرشد رضا بیابانی از خراسان رضوی، استاد پهلوان هیبت‌مراد دامنی از ایرانشهر سیستان و بلوچستان، استاد مرشد مهدی چایانی از استان همدان و استاد مرشد علی‌اکبر قاسمی از استان خراسان رضوی با اهدای لوح و جایزه نقدی تقدیر شد.

از سوی دیگر بنا بر پیشنهاد هیئت داوران و به منظور تشویق و ترغیب برای تلاش بیشتر و ارائه مسیر هنر داستان‌گذاری (نقالی) با ارائه لوح و جایزه نقدی، از زینب افسری از استان سیستان و بلوچستان، مهرسا جلیلوند از استان کرمانشاه و سما سیمرغی از شهر مرند استان آذربایجان شرقی تقدیر شد و هنرمند نوجوان این رویداد هنری کشور مریم سهرابی از شیراز نیز مورد تقدیر قرار گرفت.

همچنین هیئت داوران هدیه ویژه جشنواره را به پاس عملکرد صحیح، روحیه جوانمردی و انصراف از بخش مسابقه را به پریسا سیمین‌مهر از استان البرز تقدیم کردند.

بنا بر اعلام هیئت داوران، طبق اساسنامه جشنواره در زمان فراخوان، بخش هنرهای آیینی این جشنواره رقابتی نبوده و حالت مسابقه نداشته است از همین رو هیچ اثر و گروهی در این بخش برتر اعلام نشد.

در ابتدای این آیین نیز هنرمندان پیشکسوت علی‌رحم شایان، عباس بنی‌حنیفه، فریبرز عباس‌پور، سیدحمدالله شاهین‌سور، اسدالله مومن‌زاده و غلامرضا خوشحال‌پور از هنرمندان شبیه‌خوانی و تعذیه‌خوانی کشور تجلیل شدند.

کد خبر 1726605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha