تبیین سبک زندگی و سیره نبوی مهم‌ترین وظیفه دستگاه‌های فرهنگی و تربیتی است

شابدین گفت: وظایف همه دستگاه ها در تعلیم و تربیت و فرهنگ باید موضوع سبک و سیره نبوی باشد و آن را در طول سال برای همه اقشار و سنین تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، علیرضا شابدین امروز (یکشنبه ۹ مهر) در جشن هفته وحدت که در گمیشان برگزار شد، اظهارکرد: ولادت رسول اکرم و هفته وحدت، سراسر نور و رحمت است. یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که نسبت به شخصیت خود تعقل داشته باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز اسلامی گلستان گفت: یک فرد مسلمان باید به الگوسازی و انسان سازی توجه کند. بهترین الگو شخصیت پیامبر اکرم (ص) است. قرآن بهترین شخصیت و الگو را به ما معرفی کرده و سیره و سبک زندگی نبوی را در عرصه های مختلف فردی و اجتماعی و حکومت‌داری برای مردم بازگو کرده است.

وی افزود: قرآن پیامبر اکرم (ص) را بهترین الگو معرفی می کند. وظایف همه دستگاه ها در تعلیم و تربیت و فرهنگ باید موضوع سبک و سیره نبوی باشد و آن را در طول سال برای همه اقشار و سنین تبیین کنند.

شابدین خاطرنشان کرد: اگر الگوهای خود را معرفی نکنیم دیگران برای ما الگوسازی می‌کنند. برخی علما در مساجد نشست سیره های نبوی را برگزار می کنند و لازم است در همه مساجد این نشست‌ها برگزار شود.

کد خبر 1726624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha