218 اثر به دومین جشن مهر سینما ایران در خراسان جنوبی ارسال شد

فرخنده گفت: امسال 218 اثر از مستندسازان و فیلم‌سازان خراسان جنوبی به دبیرخانه دومین جشن مهر سینمای ایران ارسال شده بود که رشد 120 درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده شامگاه یکشنبه (9 مهر) در دومین ویژه برنامه جشن مهر سینمای ایران در استان اظهار کرد: از شعارهای محوری دولت سیزدهم، عدالت در حوزه فرهنگ و هنر است که یکی از بسترهای تحقق آن برگزاری جشن مهر سینمای ایران است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت سینما و تاثیرگذاری این هنر در عرصه‌های مختلف، ادامه داد: امسال شعار محوری جشن مهر سینمای ایران «اخلاق، آگاهی و امید» است.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی چهار آموزشگاه و ۹ موسسه سینمایی فعالیت دارند گفت: در استان هفت سینما داریم که به دلیل کمبود زیرساخت‌، در حال حاضر سه سینما در بیرجند و قاین فعال است.

فرخنده با اشاره به اینکه سینما سیار در استان فعال شده و اکنون در سالن شهید آوینی شهرستان فردوس مستقر است و به زودی‌ اکران‌ها را در شهرستان‌های مرزی گسترش خواهیم داد، افزود: با پیگیری‌های انجام شده دو سینمای استان خراسان جنوبی از درجه یک به درجه ممتاز ارتقا یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته فروش بلیت سینماهای استان در مجموع بیش از 12 میلیارد و 745 میلیون تومان بود و در نیمه نخست امسال هم به چهار میلیارد و 408 میلیون تومان رسیده است.

وی در ادامه افزود: سال گذشته 94 اثر به دبیرخانه جشن مهر سینمای ایران در خراسان جنوبی ارسال شد و امسال  218 اثر  از مستندسازان و فیلم‌سازان این منطقه به دبیرخانه ارسال شده بود که رشد 120 درصدی را نشان می‌دهد.

فرخنده با اشاره به اینکه طرح فرهنگی اصیلا در حوزه مد و لباس ایرانی و اسلامی، جشنواره ملی سواد رسانه جایزه پروفسور معتمدنژاد در حال اجرا است، خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده پروژه خانه فرهنگ شهر بیرجند با زیربنای حدود ٢۵٠٠ متر مربع در آبان ماه سال جاری افتتاح خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پایان با اشاره به هفته فرهنگی استان گفت: این هفته از هشتم تا 14 آبان ماه و با شعار «خراسان جنوبی، دیار علم و ایمان» به همراه اقدامات نشاط‌آور متناسب با هویت فرهنگی ایرانی اسلامی برگزار خواهد شد.

کد خبر 1726655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha