قرآن حلقه اتصال واقف با جامعه/ پیام وقف معنویت، آرامش و خدمت بی‌منت است

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اینکه وقف می تواند پیامی همچون عزت، اقتدار و معنویت، آرامش  و خدمت خالصانه و بی‌منت برای جامعه داشته باشد گفت: هفته وقف فرصتی برای تبلیغ، ترویج و جریان‌سازی این سنت حسنه است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام ستار علیزاده _ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان (یکشنبه، ۹ مهر) به مناسبت هفته وقف در نشست با اصحاب رسانه استان هدف بزرگداشت هفته وقف را تبلیغ، ترویج و جریان‌سازی این سنت حسنه دانست و اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت رسانه باید بتوانیم خدمات وقف در حوزه‌های مختلف را به مردم گزارش دهیم.

وی وقف را یک کار ماندگار توصیف کرد و گفت: وقف مظهر وحدت، یکپارچگی و انسجام منطقه‌ای و ملی است.

علیزاده با اشاره به اینکه وقف می تواند پیامی همچون عزت، اقتدار و معنویت، آرامش  و خدمت خالصانه و بی‌منت برای جامعه داشته باشد، افزود: بقاع متبرکه و امامزادگان واجب التعظیم، مأمن مومنین و محل ترویج و تبیین معارف اسلامی و قرآن هستند.  

وی با اشاره به اینکه استان گیلان پنج هزار موقوفه و بیش از ۲۳ هزار رقبه دارد تصریح کرد: از سال گذشته تا کنون ۱۲ مورد وقف جدید با بیش از ۴۵ میلیارد تومان در زمینه های آموزشی و پزشکی داشتیم.

علیزاده، گیلان را دارای ۹۴۱ بقعه دانست که با این تعداد در سطح کشور مقام سوم را داراست و ادامه داد: گیلانی ها در طول سال گذشته ۷ میلیارد به صورت نقدی و ۳۸ میلیارد به صورت غیر نقدی به بقاع متبرکه کمک مالی کرده اند.

وی قرآن را حلقه اتصال واقف با جامعه دانست و با بیان اینکه طرح «قرار دوازدهم» به نیت امام زمان(عج) دوازدهم هر ماه با هدف اهدای اقلام معیشتی به خانواده های کمک برخوردار طی یکسال گذشته در حال انجام است، گفت: ۳۰۰ برنامه قرآنی نیز شامل ۶۰ مراسم جز خوانی، کرسی‌های تلاوت، تفسیر قرآن کریم، مسابقات قرآنی در سطح شهرستان با حضور هزار و ۲۰۰ نفر افراد بالای ۱۸ سال در حوزه حفظ ترتیبی و ترجمه و مفاهیم برگزار شد.

علیزاده با بیان اینکه همه مناسبت‌های ملی، فرهنگی، مذهبی، انقلابی در طی سال در بقاع متبرکه استان اجرا می‌شود، اظهار کرد: طی یکسال گذشته برای تبلیغ معارف دینی و ترویج وقف ۶۵۰ روحانی مبلغ به نقاط مختلف استان اعزام شده‌اند.  

وی طرح شمیم خدمت را یکی از طرح‌های اوقاف در راستای رونق اشتغالزایی نام برد و گفت: این طرح در سطح ۲۲ بقعه متبرکه گیلان برگزار شده است.  

علیزاده با بیان اینکه گیلان مقام دوم کشوری را در حوزه اخذ سند مالکیت دارد گفت: موقوفات استان گیلان ۱۲۰ درصد افزایش درآمد داشته است.  

وی اظهار کرد: در سال جاری بیش از ۱۰ میلیارد تومان به مساجد و هیئت های مختلف کمک مالی شد.

علیزاده همچنین از اصحاب رسانه خواست در خصوص «وقف مشارکتی» در جامعه آگاهی دهی و روشنگری داشته باشند و ادامه داد: اگر شخصی ملکی را وقف کرد باید آنرا ثبت کند تا در زمان مرگش دچار مشکلات حقوقی و قضایی نشویم.

قرآن حلقه اتصال واقف با جامعه/ پیام وقف معنویت، آرامش و خدمت بی‌منت است

قرآن حلقه اتصال واقف با جامعه/ پیام وقف معنویت، آرامش و خدمت بی‌منت است

کد خبر 1726670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha