تغییر درک جامعه ایرلند از اسلام با خیریه «خواهران مسلمان ایرلند»

موسسه خیریه «خواهران مسلمان ایرلند» فعالیت‌های بسیاری را در «دوبلین»، پایتخت این کشور برای تغییر درک جامعه از اسلام راه انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «irishcentral»، یک موسسه خیریه زنان مسلمان در ایرلند فعالیت‌های بسیاری را در «دوبلین»، پایتخت این کشور برای تغییر درک جامعه از اسلام راه انجام داده است.

موسسه خیریه «خواهران مسلمان ایرلند» که در سال 2010 تأسیس شد، در هفت سال گذشته برنامه کمک‌های غذایی به نیازمندان را در دوبلین برگزار کرده است و اکنون هر جمعه شب به 600 نفر غذا می دهد.

«اوکانر» که در سال 2005 به اسلام گروید، گفت که این خیریه را برای کمک به تغییر درک مردم ایرلند از دین و کمک به زنان مهاجر برای ادغام در جامعه ایرلند راه اندازی کرده است.

او گفت: من شاهد آن بودم که در جامعه ایرلند یک تصور غلط در مورد زنان مسلمان وجود دارد؛ این تصور غلط وجود داشت که آنها تحت ظلم قرار گرفته اند و صدایشان یه جایی نمی‌رسد.

اوکانر تاکید کرد که می خواهد به زنان مسلمان قدرت دهد تا توانایی‌های خود را در جامعه ایرلند به کار بگیرند.

موسسه خیریه «خواهران مسلمان ایرلند» در هفته جاری میزبان تعدادی کنفرانس از جمله کنفرانس حجاب در کالج «ترینیتی» بود.

سخنرانان مسلمان و غیر مسلمان در این مراسم حضور داشتند و همه شرکت کنندگان تشویق شدند تا فراتر از حجاب به یک زن مسلمان نگاه کنند.

این موسسه خیریه در طول 13 سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است و اکنون بیش از 100 داوطلب در مقایسه با تعداد کمی که به تأسیس آن کمک کرده اند، در آن فعالیت می‌کنند.

توزیع غذای هفتگی این موسسه نیز رشد قابل توجهی داشته است و از حدود 250 وعده غذایی قبل از کووید به حدود 500 یا 600 وعده در هفته افزایش یافته است.

اوکانر گفت که اثرات همه‌گیری کرونا، همراه با افزایش تورم پس از حمله روسیه به اوکراین، باعث شده است که افراد بیشتری نتوانند غذا در سفره خود داشته باشند.

وی تصریح کرد که تقریباً 90 درصد از افرادی که به این موسسه خیریه برای دریافت غذا مراجعه می‌کنند، غیر مسلمان هستند.

موسسه خیریه زنان مسلمان ایرلند علاوه بر این، کمپین‌های سالانه کریسمس را اجرا می‌کند و به خانواده های نیازمند در این زمان کمک می‌کند.

این موسسه خیریه همچنین قرار است کمپین «زندگی» را راه اندازی کند، که هدف آن ارائه تعدادی از لوازم حیاتی به افراد بی خانمان در ماه های سخت زمستان است.

کد خبر 1726690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha