جشن و اجتماع امت رسول الله در سراسر استان برگزار می گردد

حجت الاسلام خلیلی از برگزاری مراسم جشن و اجتماع امت رسول الله بمناسبت سالروز ولادت باسعادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) با حضور اقشار مردم در سراسر استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، حجت الاسلام هادی خلیلی، ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد با سعادت دو نور گفت: مراسم جشن هفدهم ربیع الاول در قالب اجتماع امت رسول الله طی روزهای دوشنبه و سه شنبه دهم و یازدهم مهرماه در سراسر استان برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه اجتماع امت رسول الله در شهر اراک با اجرای مداحان اهل بیت علیهم السلام و هنرمندان برجسته استانی و کشوری در محل پیاده راه امیرکبیر برگزار می شود، افزود: این جشن بزرگ از ساعت ۱۶ روز دوشنبه دهم مهرماه با حضور باشکوه اقشار مردم همراه با پخش زنده از شبکه استانی و سراسری صدا و سیما برگزار میگردد.

وی با دعوت از اقشار مردم مومن و ولایتمدار برای حضور پرشور در ویژه مراسم و اجتماعات جشن ولادت نبی مکرم اسلام در سراسر استان، اظهار داشت: این مراسم در شهرستان زرندیه نیز با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، بعد از نماز مغرب و عشاء روز دوشنبه در مسجد آسیابک برگزار می شود.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه در شب میلاد رسول اکرم و امام جعفر صادق(ع) مراسم جشن و مدیحه سرایی در تمامی مساجد، حسینیه ها و هیئات مذهبی و بقاع متبرکه سراسر استان برگزار میگردد، ادامه داد: این جشن ها با حضور و مشارکت اقشار مختلف مردم و عاشقان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه هویت مسلمانان و پیشرفت جامعه اسلامی وابسته و منوط به وحدت آنان است گفت: امام خمینی(ره) بنیانگذار فقید نظام جمهوری اسلامی، با حسن انتخاب و تدبیر، ایام میلاد باسعات پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کردند، تا همه به هم بپیوندیم و با ارادتی که به پیامبر اسلام(ص) داریم، این اتحاد را به نمایش بگذاریم.

حجت الاسلام خلیلی اضافه کرد: اتحاد مسلمین کانونی ترین و بنیادی ترین موضوع در گفتمان انقلاب اسلامی است و مساله وحدت به عنوان یک اصل اسلامی و امر الهی و نبوی و ولایی و همچنین به عنوان یادگار حضرت امام خمینی(ره) از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی همواره مورد تاکید بوده است.

وی برگزاری جشن های محله محور در بوستانها و مساجد را از دیگر برنامه های هفته وحدت در استان مرکزی عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری مراسم مذهبی در هیئات مذهبی و بقاع متبرکه، محافل انس با قرآن، تکریم حافظان و قاریان کلام الله مجید، اجرای نمایش  صحنه ای و تئاترهای خیابانی، اجرای برنامه های تبیینی و فرهنگی در مدارس و دانشگاه ها، برپایی مواکب در خیابانها و اماکن عمومی و... از دیگر برنامه های در حال اجرای در هفته وحدت است.

کد خبر 1726697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha