زنجان، مهیای جشنواره بین المللی پانتومی/ هنرمندان ژاپنی، تونسی، ایتالیایی و پاکستانی مهمان زنجانی‌ها می شوند

قاسمی از برگزاری جشنواره بین المللی پانتومیم به میزبانی زنجان از ۱۷ تا ۲۰ مهرماه خبر داد و گفت: هنرمندان ژاپنی، تونسی، ایتالیایی و پاکستانی مهمان زنجانی‌ها می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، ابراهیم قاسمی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در نشست خبری دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم اظهار کرد: استان زنجان سال گذشته میزبانی جشنواره پانتومیم را در عرصه ملی برعهده داشت که این جشنواره با حضور گروه های هنری از سراسر کشور اجرا شد و به دلیل استقبال هنرمندان تلاش شد تا جشنواره در سال جاری به صورت بین المللی برگزار شود.

وی به رایزنی های انجام شده با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اجرای آن در سطح بین المللی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: در استان نیز با تعامل و همراهی استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی برنامه ریزی برای هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره در حال انجام است.

قاسمی با بیان اینکه در این جشنواره میزبان هنرمندان کشورهای پاکستان، تونس، ژاپن وایتالیا خواهیم بود، تصریح کرد: جلسات هماهنگی با شهرداری و شورای شهر به جهت استفاده از ظرفیت شهر زنجان تشکیل شده است و مقرر گردیده تا از ظرفیت این مجموعه ها برای اجرای جشنواره ای در سطح بین الملل استفاده کنیم.

به گفته معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، جشنواره بین المللی پانتومیم فرصت مناسبی برای آشنایی هنرمندان کشورهای دیگر با فرهنگ و هنر زنجان است و ارتباط بین هنرمندان پیامدهای مثبتی برای استان خواهد داشت.

قاسمی با تاکید براینکه همدلی و وفاق بین مسئولان و هنرمندان از نتایج اجرای این جشنواره در استان خواهد بود، خاطرنشان کرد: این جشنواره نمودی از کشورمان برای ارائه فرهنگ ایرانی و اسلامی به کشورهای دیگر است.

وی با یادآوری اینکه جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان از۱۷ تا ۲۰ مهرماه در زنجان اجرا می شود، گفت: چهار اثر توسط هنرمندان خارجی به این جشنواره راه یافته است.

این مسئول با اشاره به اینکه در نیمه دوم سال برنامه های متعددی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اجرا خواهد شد، تصریح کرد: جشنواره آیینی ستنی آذری زبانان کشور و جشنواره تئاتر استانی را میزبانی خواهیم کرد.

کد خبر 1726700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha