راهیابی 21 اثر به دومین جشنواره بین المللی پانتومیم زنجان

قجر با اشاره به اینکه 21 اثر از 46 اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره بین المللی پانتومیم، به مرحله داوری راه یافت، گفت: از 21 اثر منتخب، چهار اثر مربوط به هنرمندان کشورهای خارجی و 17 اثر مربوط به هنرمندان داخل کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، ساسان قجر، دبیر جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه این جشنواره متعلق به کشور و زنجان است، گفت:  تثبیت و تداوم این جشنواره برای سنوات آینده منوط به چگونگی فعالیت ما در این دوره خواهد بود.

وی با بیان اینکه این رویداد بین المللی با تعاملات و پیگیری های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان محقق شد، افزود: پانتومیم، زبان بین المللی تمام هنرهای جهان است که بدون هیچ دیالوگی و تنها با حرکات بدن، هنرمند می تواند پیام، آداب و رسوم و آیین های خود را به جهانیان مخابره کند.

به گفته قجر،جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان به عنوان تخصصی ترین جشنواره آموزشی در ایران کار خود را آغاز کرده است و در راستای جذب استعدادها و تربیت هنرمندان این عرصه خانه پانتومیم ایران سال گذشته در زنجان تشکیل شد و در حال حاضر عضو جهانی سازمان پانتومیم هستیم.

دبیر جشنواره بین المللی پانتومیم با یادآوری اینکه با تشکیل خانه پانتومیم در زنجان، اعزام استاد به سراسر کشور برای تشکیل ورکشاپ های تخصصی آغاز شد و تاکنون در پنج استان کشور دوره های آموزشی را تشکیل دادیم و آثاری نیز از این استان ها به این دوره از جشنواره ارسال شده است.

قجر با اشاره به اینکه 21 اثر از 46 اثر راه یافته به مرحله داوری جشنواره بین المللی پانتومیم انتخاب شد، گفت: از 21 اثر منتخب، چهار اثر مربوط به هنرمندان کشورهای خارجی و 17 اثر مربوط به هنرمندان داخل کشور است.

وی اضافه کرد: در بخش رقابتی (صحنه‌ای)، «شاه لیر » به کارگردانی اکبر صادقی از استان اردبیل شهر اردبیل؛ «در جست‌وجوی خوشبختی» به کارگردانی جاوید اسماعیلی از استان آذربایجان شرقی شهر تبریز؛ «مکبث» به کارگردانی آزاده سرابی از استان تهران شهر تهران؛ «عروس قنات» به کارگردانی امین دلپذیر از استان یزد شهر یزد؛ «سوگ فریدون در سرزمین لیر شاه» به کارگردانی علی عباسی از استان زنجان شهر زنجان؛ «اشک‌ها و لبخندها» به کارگردانی مسلم کیهان از استان البرز شهر کرج؛ «ما دلقک نیستیم» به کارگردانی پوریا رضایی از استان مرکزی شهر اراک و «آدم، فاستوس، حوا» به کارگردانی مبینا فرهمند آریا از استان تهران شهر تهران به این جشنواره راه یافتند.

قجر تصریح کرد: در بخش کارگاه‌های آموزشی خانه پانتومیم ایران «رهده دوبال» کاری از کارگاه خانه پانتومیم ایران به سرپرستی حمیدرضا قزلباش از استان زنجان شهر زنجان؛ «شمشیر» کاری از کارگاه خانه پانتومیم ایران به سرپرستی کیوان آذرخش از استان کردستان شهر سنندج و «ریشه» کاری از کارگاه خانه پانتومیم ایران به سرپرستی حمیدرضا قزلباش از استان زنجان شهر زنجان منتخب حضور در جشنواره شده‌لند.

وی یادآور شد: در بخش تجربه‌های پویا نیز در بخش صحنه‌ای «کاغذ کثیف» به کارگردانی سلمان شفیعی از استان اردبیل شهر خلخال؛ «دختر تنها» به کارگردانی الیسا کاظمی از استان آذربایجان غربی شهر ارومیه؛ «چرا زندگی اینجوریه» به کارگردانی مشترک محمد بهادری و سارا جوانبخت از استان آذربایجان غربی شهر ارومیه؛ «پرواز آرزوی من است» به کارگردانی محسن مسعودی‌فر از استان خراسان رضوی شهر نیشابور و بخش خیابانی «امپراتور» به کارگردانی مرجان خرسندی از استان تهران شهر تهران؛ «در انتظار زباله» به کارگردانی زری کرمی از استان زنجان شهر زنجان و «ماندالا» به کارگردانی مشترک فرشته جعفری و مهدی روزبهانی از استان زنجان شهر زنجان به دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم راه یافتند.

دبیر جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان با یادآوری اینکه از استان های تهران، زنجان، قزوین، اراک، کردستان، آذربایجان غربی و شرقی و البرز به این جشنواره اثر ارسال شده است، گفت: آیین افتتاحیه جشنواره 17 مهرماه با حضور رئیس پانتومیم جهانی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه در این جشنواره از پیشکسوت عرصه تئاتر و سینما جناب آقایعلیرصا خمسه تجلیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: در طول اجرای این جشنواره نیز چند مورد اجرای خیابانی خواهیم داشت.

قجر با بیان اینکه موضوع آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره فداکاری و ایثار، اجتماعی، کودکان کار و آزاد است، گفت: در ترکیب داوری این جشنواره یک داور از ترکیه، یک داور از ایران و یک داور از زنجان لحاظ شده است و هیئت انتخاب آثار جشنواره متشکل از علیرضا ناصحی، حمید عزتی‌کُلی و حمیدرضا رستم‌خانی است.

کد خبر 1726708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha