50 میلیارد تومان به پنج میقات الرضا خراسان جنوبی اختصاص داده می شود

حجت الاسلام بخشی پور گفت:در خراسان جنوبی پنج میقات الرضا داریم و جهت تکمیل زیرساخت های این اماکن در شهرهای بیرجند، قاین، نهبندان و خضری دشت بیاض اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان از طرف دولت، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد علوی، عتبات عالیات و سازمان اوقاف اختصاص پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام پرویز بخشی پور امروز(۱۰ مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز هفته وقف اظهار داشت: به مناسبت هفته وقف، همایش بزرگ یاوران وقف در آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم علیه السلام طبس برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: برگزاری چهار همایش شهرستانی یاوران وقف در بیرجند، قاین و نهبندان و فردوس و برپایی ۳۲ ایستگاه همه واقف باشیم در استان در دستور کار قرار دارد. 

وی در خصوص افتتاح پروژه های عمرانی گفت: طی هفته وقف دو پروژه در بیرجند، یک پروژه در امامزاده سیدابراهیم حنبل و یک پروژه در نهبندان و زائرسراهای بی بی زینب خاتون(س) سربیشه افتتاح می شود.

حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به دیگر برنامه های هفته وقف عنوان کرد: بحث فعالیت ۲۴ مبلغ بومی در مساجد و بقاع متبرکه و برگزاری ولادت پیامبراسلام(ص) در ۳۶ بقعه متبرکه استان در دستور کار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به هزینه های انجام شده در راستای اجرای نیات موقوفات گفت: طی یکسال گذشته ۱۳ میلیارد و ۳۵۵ میلیون تومان از محل نیات موقوفات استان در ۱۶ موضوع هزینه شده است.

وی به طرح قرار دوازدهم اشاره کرد و افزود: در این راستا طی یکسال گذشته یک هزار و ۲۷۷ بسته معیشتی، تهیه ۵۰ کمک هزینه جهیزیه و تهیه کمک هزینه دارو و درمان به ۱۹۵ نفر از نیازمندان توزیع لوازم گرمایشی و ۶۴۰ پک تحصیلی اجرایی شده است.

حجت الاسلام بخشی پور در ادامه بیان کرد: طی یکسال گذشته یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به هیئات مذهبی و ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان به حوزه های علمیه خراسان جنوبی کمک شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در خصوص وقف های جدید گفت: طی یکسال گذشته ۴۰ وقف جدید به ارزش ۶۴۱ میلیارد تومان در خراسان جنوبی به ثبت رسیده که بیشترین وقف جدید مربوط به شهرستان زیرکوه است.

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه طی یکسال گذشته ۲۴۰ مبلغ به بقاع متبرکه استان اعزام شدند، افزود: طی این مدت کلاس های سبک زندگی در هشت بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار شده است.

وی با اشاره به مواکب پذیرایی از زائران پاکستانی در استان عنوان داشت: در راستای برپایی این مواکب در خراسان جنوبی طی یکسال گذشته از ۲۵ هزار زائر رضوی و ۵۹ هزار زائر پاکستانی پذیرایی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه طی یکسال گذشته یک هزار و ۴۰۰ سند مالکیت موقوفات در استان اخذ شده است، ادامه داد: طی این مدت برای ۵۲۰ موقوفه سند دفترچه ای تک برگ صادر شده است و برای ۱۴۵ موقوفه تنظیم سند قراردارد داشته ایم. 

وی در ادامه بیان کرد: طی یکسال گذشته برای هشت هزار و ۱۳۱ موقوفه در استان سند اجاره تجدید شده و قراردادها به روز شده است و خراسان جنوبی در این زمینه در کشور در طیف B قرار دارد و در استان تاکنون ۲۲ هزار رقبه ثبت شده است.

حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به اینکه ۹۶ بقعه متبرکه در استان وجود دارد، ادامه داد: طی یکسال گذشته ۱۱ هزار و ۵۴۵ مترمربع کار عمرانی در ۵۰ بقعه متبرکه استان با کمک خیرین و طرح مودت اجرا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: در خراسان جنوبی پنج میقات الرضا داریم و تنها استانی است که کار پذیرایی از زائران رضوی و پاکستانی را انجام می دهد و بحث میقات الرضا تثبیت خواهد شد و به دنبال تکمیل خدمات زیرساختی هستیم و ۱۰ میلیارد تومان دولت، ۱۰ میلیارد تومان سازمان اوقاف، ۱۰ میلیارد تومان ستاد اجرایی فرمان امام و ۱۰ میلیارد تومان ستاد عتبات عالیات و ۱۰ میلیارد تومان بنیاد علوی پرداخت خواهد کرد.

وی در پایان گفت: این پنج میقات در شهرهای خضری دشت بیاض، قاین و بیرجند و نهبندان قرار دارند.

کد خبر 1726732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha