۸۵۰ وقف جدید و اثرگذار در کشور ثبت شد

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: از سال گذشته ۸۵۰ وقف جدید، مهم و اثرگذار در کشور ثبت شده است،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمد نوروزپور امروز (10 مهر) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: سه مأموریت مهم و ویژه از طرف مقام معظم رهبری بر عهده سازمان اوقاف وامور خیریه کشور است که باید با جدیت دنبال شود و نخستین مورد مسئله وقف است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند، مردم را به سمت وقف کردن سوق دهید تا براساس نیازهای جامعه در این کار خیر سهیم شوند.

وی در ادامه گفت: اتاق‌های مشاوره وقف در سراسر کشور ایجاد شده و نیازهای وقفی استان‌ها و شهرستان‌ها احصا شده و خیران و واقفان را به این سمت و سو هدایت می‌کنیم.

حجت الاسلام نوروزپور با اشاره به اینکه از سال گذشته ۸۵۰ وقف جدید، مهم و اثرگذار در کشور ثبت شده است، عنوان کرد: از ماموریت‌های اصلی اوقاف بعد از مسئله وقف مدیریت هشت هزار و ۷۶۷ بقعه در کشور است که مردم به زیارت آن تشریف می‌برد.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: یکی از رسالت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه تبدیل کردن بقاع به قطب فرهنگی است تا مردم بتوانند در این مکان‌ها با آرامش به عبادت و راز و نیاز بپردازند.

وی با بیان اینکه در جوار بقاع متبرکه خدمات مختلف اجتماعی، فرهنگی و غیره در حال انجام است، یادآور شد: از زمان کرونا بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی در بقاع متبرکه در بین نیازمندان توزیع شده و در طرح قرار دوازدهم هر ماه در کشور  این خدمت در حال انجام است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطر نشان کرد: بیش از ۵۰ هزار نفر در کشور خادمان ثابت، افتخاری و هیات امنای بقاع متبرکه هستند و حدود ۷۰ درصد هزینه‌های بسته‌های معیشتی از خود مردم تامین شده است.

حجت الاسلام نوروزپور با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآنی به صورت شهرستانی، استانی، ملی و بین‌المللی سومین موضوعی است که سازمان اوقاف و امور خیریه به جد آن را پیگیری می‌کند، گفت: قبل از انقلاب در عرصه‌های بین المللی کشور ایران در حوزه قرآنی جایگاه خاصی در بین کشورهای اسلامی نداشته ولی اکنون به شکرانه انقلاب نفرات برتر مسابقات قرآنی در کشورهای اسلامی مربوط به کشور ایران است.

وی با اشاره به اینکه به حفظ قرآن و تربیت حافظان قرآنی مورد تاکید رهبری توجه خاصی شده است، بیان کرد: کلاس‌های حفظ و قرائت قرآن در راستای تحقق فرمایش رهبری توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

کد خبر 1726740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha