همکاری بانوان کانون ها و بسیج مساجد استان مرکزی در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی

در آستانه ۱۹ مهر سالروز بیانات مقام رهبری در خصوص ارتباط کانون ها با بسیج مسجد نشست هم اندیشی با هدف همکاری بانوان کانون ها و بسیج مساجد استان مرکزی در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، مرتضی انقانی، در این جلسه که در آستانه سالروز بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم توجه به کانونهای فرهنگی هنری مساجد و تاکید و بر همکاری بین کانون های فرهنگی هنری مساجد با پایگاههای بسیج و دوری از اختلافات با حضور مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان مرکزی سرهنگ خلجی، مسئول بسیج محلات سرهنگ مرادی، مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، رئیس بسیج جامعه زنان، فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج خواهران شهر اراک و رابطین منطقه ای کانون های مساجد شهر اراک برگزار شد، گفت: همدلی و همراهی همگانی سبب رفع مشکلات و پیشبرد اهداف می شود.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ۱۹ مهر سال ۱۳۹۱ در خراسان شمالی، مبنی بر همدلی و همکاری هر چه بیشتر کانون های فرهنگی هنری و پایگاه های بسیج مساجد، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاهای بسیج دو نهاد انقلابی هستند که می توانند با همکاری با یکدیگر فعالیت های گسترده ای را در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی انجام دهند.

این مقام مسئول، با اشاره به توطئه ها و تهاجم فرهنگی دشمنان بیان کرد: ما در حوزه فرهنگی ضعیف عمل کرده ایم و باید در این بخش با برنامه ریزی و قدرت بیشتری وارد عمل شویم.

وی به بحث بانوان و خانواده و اهمیت و نقش بانوان در امور اشاره کرد و ادامه داد: توجه به زن و خانواده باید در راس امور فرهنگی قرار گیرد که اگر این مهم محقق شود و بانوان در رابطه با مسایل مختلف به ویژه توطئه های دشمنان آگاه شوند بحث عفاف و حجاب خود به خود مرتفع خواهد شد.

این مقام مسئول به اهمیت نگاه درست به زن و خانواده تاکید کرد و گفت: بانوان به ویژه دختران جوان ما نیاز به دانش و بینش بیشتر در خصوص زن، جایگاه زن در جامعه، جایگاه زن در اسلام و نگاه اسلام به بانوان دارند.

وی بر تلاش برای اصلاح نگاه به زن و خانواده در نظام اسلامی تاکید کرد و ادامه داد: کارگزارن، متصدیان، متولیان و ... باید نگاه به الگوی سوم زن را مورد توجه داشته باشند.

انقانی به اجرای طرح های مشارکتی بین کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه های بسیج اشاره کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد که با همکاری این دو نهاد انقلابی فعالیت های گسترده ای را با حضور جوانان و نوجوانان اجرا کنیم.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی همچنین به اعلام آمادگی اساتید دانشگاه برای حضور در مساجد و برگزاری سلسله جلسات مختلف اشاره کرد و گفت: این جلسات با حضور بانوان و دختران جوان همراه با پرسش و پاسخ برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: در این طرح ۲۰ نفر از اساتید محترم خواهر دانشگاه به صورت جهادی در مساجد آماده خدمت علمی و ارائه رهیافت های نوین علمی پژوهشی به مردم در سطح مساجد هستند.

وی با تاکید بر لزوم همکاری بیش از پیش این دو نهاد انقلابی گفت: در این جلسه یک اقدام مشترک آموزشی تبیینی در سه سطح مقدماتی، تکمیلی و پیشرفته برای اجرا در سطح مساجد شهر اراک در راستای تبیین جایگاه زن و خانواده در نظام اسلام مصوب شد.

گفتنی است در این نشست که در سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک برگزار شد، هر یک از شرکت کنندگان به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در راستای تعامل و همکاری هر چه بیشتر این دو نهاد پرداختند.

کد خبر 1726742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha