برگزاری جشنواره آثار هنری-اسلامی مهاجران مسلمان در انگلیس

جشنواره‌ هنری که آثار مهاجران مسلمان و خاورمیانه‌ای را به نمایش می‌گذارد در جنوب غربی انگلیس در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « arabnews»، جشنواره‌ هنری که آثار مهاجران مسلمان و خاورمیانه‌ای را به نمایش می‌گذارد در جنوب غربی انگلیس در حال برگزاری است.

این جشنواره با هدف مقابله با تصوری که از مهاجران در بریتانیا وجود دارد، برگزار شده است.

موسسه «ounterpoints Arts»، یک سازمان مستقر در لندن که به دنبال ترویج مشارکت هنری مهاجران و پناهندگان در جامعه بریتانیا است، این جشنواره را ترتیب داده است.

امسال هفتمین دوره این رویداد است و انواع هنرهای تجسمی، درام و موسیقی و در آن به نمایش گذاشته می‌شود.

این جشنواره که تا روز 5 نوامبر ادامه دارد، روز یکشنبه در بریستول با نشستی در مورد خط و شعر اسلمی و عربی آغاز به کار کرد.

از 28 تا 29 اکتبر نیز اثری که روایت فلسطینی‌ها از آوارگی از طریق تجربیات یک خانواده، زنده می‌کند به نمایش درخواهد آمد.

«هیبا الهیندی» از شرکت کنندگان در این جشنواره گفت: «من اهل سودان هستم و در سال 2014 به بریتانیا آمدم. تقریبا در تمام این مدت در بریستول زندگی کرده‌ام و  جامعه سودانی فعالیت های زیادی انجام داده ام.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از جمعیت سودان در بریستول پناهنده هستند، گفت: من معتقدم که هنر قدرت شکستن موانع زبانی و فرهنگی را دارد.

او گفت: ما در استفاده از هنر و فرهنگ به عنوان بستری برای مسائل جاری مربوط به مسلمانان، تلاش زیادی انجام داده‌ایم.

گفتنی است، این جشنواره توسط آلمیر کولزیچ که در سال 1995 از یوگسلاوی به بریتانیا نقل مکان کرد تا از جنگ در سرزمین مادری خود فرار کند، تأسیس شد.

این رویداد که هر دو سال یک بار در نقاط مختلف انگلستان برگزار می شود، با هدف برجسته کردن توانایی های شفابخش و وحدت بخش هنر و بیان فرهنگی است.

کد خبر 1726761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha