استاد باید در تربیت دانشجو هم نقش ایفا کند/ تهیه دستورالعمل استاد مشاور فرهنگی دانشگاه آزاد کاشان

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان: همه استادان علاوه بر آموزش باید در امر مهم تربیتی دانشجویان نقش ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، دکتر عباسعلی اکبرزاده مرشدی در نشست هم اندیشی اساتید مشاور فرهنگی و تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان گفت: همه استادان علاوه بر آموزش باید در امر مهم تربیتی دانشجویان نقش ایفا کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان افزود: در راستای اجرای فصل پنجم نظام فرهنگی تربیتی سند دانشگاه آزاد اسلامی و تسری نقش استادان از حوزه آموزشی به حوزه‌های فرهنگی ـ تربیتی و آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی، دستورالعملی برای تبیین اهداف، وظائف و اختیارات استاد مشاور فرهنگی تربیتی در دانشگاه تهیه شده است.

وی با اشاره به اهداف دستورالعمل استاد مشاور فرهنگی تربیتی دردانشگاه آزاد اسلامی افزود: ترویج نقش و جایگاه تربیتی و اخلاقی استادان و نهادینه‌سازی آن در دانشگاه، برجسته کردن نقش فرهنگی تربیتی و اجتماعی استادان افزون بر نقش آموزشی و پژوهشی، بهره‌گیری از تجربیات استادان در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، شاگردپروری و پرورش دانشجو، ارتقای تعهد مسئولانه در اعضای هیئت علمی نسبت به دانشجویان از اهداف دستورالعمل استاد مشاور فرهنگی تربیتی در دانشگاه آزاد اسلامی است.
 

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان با بیان اینکه در هر واحد دانشگاهی متناسب با رشته‌های موجود آموزشی یک استادمشاور فرهنگی تربیتی ویژه دانشجویان هر رشته به مدت یک سال تعیین می‌شود، ادامه داد: این استادمشاور به پیشنهاد معاون فرهنگی دانشجویی و با حکم رئیس واحد دانشگاهی منصوب خواهد شد.

عباسعلی اکبرزاده مرشدی، وظایف استاد مشاور فرهنگی را برشمرد و افزود: از وظایف استاد مشاور فرهنگی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی می‌توان صرف حداقل یک یا دو جلسه دوساعته وقت مشاور در طول یک هفته برای هر دانشجو -که این جلسات می‌تواند به صورت مجازی باشد- را ذکر کرد. این در حالی است که استادمشاور حداقل ۱۵ دانشجو را در هر نیمسال زیرپوشش قرار می‌دهد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان افزود: ارائه مشاوره‌های سودمند به دانشجویان در زمینه مسائل فرهنگی، تربیتی،عقیدتی، ارائه مشاوره‌های لازم به دانشجویان ساکن خوابگاه‌های دانشگاه و تحلیل مسائل و مشکلات غیرآموزشی اعم از عوامل اقتصادی، عاطفی، روانی، اجتماعی و فرهنگی  مؤثر بر سبک زندگی دانشجو از دیگر وظایف استادمشاور فرهنگی است.

اکبرزاده مرشدی، همکاری با تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی در زمینه اجرای فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی را از دیگر وظایف استادمشاور فرهنگی برشمرد و بیان کرد: شرکت در گردهمایی‌ها، کارگاه‌های توجیهی و آموزشی و ارائه گزارش عملکرد مربوط در پایان هر نیمسال تحصیلی به معاونت فرهنگی دانشجویی واحد دانشگاهی از دیگر وظایف تعریف شده برای استاد مشاور فرهنگی است.

کد خبر 1726762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha