ظرفیت سازی برای اعزام ۴۷ هزار زائر به عتبات در مهر ماه

معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت از ظرفیت سازی برای اعزام ۴۷ هزار زائر در قالب کاروان های زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت در سفرهای زمینی و هوایی به عتبات عالیات در مهر ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در این جلسه که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد آقای حمید رضا محمدی  افزود: تاکنون ۲۷ هزار نفر ثبت نام کرده و وجه واریز کرده اند.


وی با اشاره به اینکه درحال حاضر ۳۳ شرکت مجری درزمینه اعزام زائر به عتبات فعال هستند و ۸ شرکت بدلیل نداشتن شرایط تطبیقی حذف شدند، اظهار داشت: هم اکنون سفر عتبات برمبنای ۶ شب و ۷ شب طول سفر به صورت زمینی از مبدا تهران، از ۵ میلیون و ۷۰۰ تا هشت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه دارد.


وی ادامه داد: هزینه اعزام هوایی از مبدا تهران به عتبات عالیات نیز از ۱۳ تا ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بنا به هتل محل اسکان متغیر است و برای استان های مرزی نیز بسته های دو شب و سه شب تعریف شده است.


معاون امورعتبات سازمان حج و زیارت همچنین از آخرین اقدامات برای افزایش اعزام ها به سوریه گزارش داد و گفت: درحال حاضردرقالب کاروان های زیارتی با هزینه سیزده میلیون و ۵۷۰ هزار تومان هفته ای یک پرواز به مقصد دمشق انجام می شود و تلاش داریم که تعداد پروازها افزایش یابد.


در این جلسه رئیس سازمان حج و زیارت بر لزوم همکاری سازمان هواپیمایی کشوری برای افزایش پروازها از طریق شرکت های هواپیمایی به سوریه تاکید کرد و گفت: این آمادگی در سازمان حج برای افزایش اعزام زائران وجود دارد.


«سید عباس حسینی» با اشاره به پیگیری های انجام شده در حوزه های تامین ارز و پرواز برای از سرگیری سفرهای عمره گفت: با توجه به نیاز جامعه و زائران بسته های متنوعی برای این سفرها درحال تعریف است.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز تصریح کرد: مجموعه فعالیت های اجرایی و فرهنگی در سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برای از سرگیری سفرهای عمره نهایی شود تا با مشخص شدن وضعیت ارزو هواپیمایی ، کاروان بندی و تفویج زائران به تعویق نیافتد.


حجت الاسلام والمسلمین نواب  باردیگر بر لزوم پیگیری مطالبات مربوط به دو حج ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از طرف های عربستانی تاکید کرد و از رئیس سازمان حج و زیارت خواست که  کارگروهی دراین ارتباط تشکیل شود و حتما از طریق وزیر حج و عمره عربستان پیگیری لازم صورت گیرد.


وی تاکید کرد: این حق زائر است و ما بعنوان مدافع حقوق زائر از کشور میزبان که خود را خادم ضیوف الرحمان معرفی می کند انتظار داریم به استیفای حقوق زائر کمک کند.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین در ابتدای این جلسه با تبریک میلاد با سعادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت از پیامبر اکرم بعنوان اسوه یاد و همه حرکات آن حضرت را برای انسانها تاثیرگذار و الهام بخش توصیف کرد.


وی با اشاره به نقشه های شوم شیطانی برای متلاشی کردن کانون خانواده در غرب، افزود: درحالیکه دراین کشورها برای برخی ناهنجاری ها که در طول تاریخ منفور بوده مجوز صادر می کنند ما باید از پیامبر که اسوه الهی است در امر توجه به خانواده  درس بگیریم و همانطور که آن حضرت فرمودند بهترین شما بهترینتان نسبت به خانواده اش است و من بهترین شما نسبت به خانوده هستم.

کد خبر 1726792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha