اختتامیه جشنواره موسیقی اقوام ایرانی یازدهم مهرماه در سینما بهمن سنندج برگزار می‌شود

نخستین جشنواره موسیقی اقوام ایرانی با حضور گروههای مختلف موسیقی از استان‌های مختلف کشور در سنندج آغاز بکار کرد و اختتامیه این جشنواره سه‌شنبه یازدهم مهرماه در سینما بهمن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، نخستین جشنواره اقوام ایرانی با اجرای گروه‌های موسیقی از ساعاتی پیش در سنندج قا اجرای موسیقی در خانه کُرد، پارک دیدگاه سنندج و عمارت خسروآباد با اجرای گروههای کردی، آذری، لری و فارسی دری آغاز بکار کرد.

 این مراسم در سینما بهمن سنندج در حال برگزاری است و ۲۵ گروه موسیقی از اقصی نقاط کشور  در این جشنواره شرکت دارند که هفت گروه ویژه گروههای موسیقی استان کردستان است.

این مراسم از هشتم مهرماه آغاز و تا یازدهم مهر ادامه دارد.
گروههای موسیقی گیلکی، سیستانی، بختیاری،بلوچی، لکی، قشقایی، کردی، ترکمن، البرز فارسی، خراسان جنوبی، بندری، مازنی روز یکشنبه نهم مهر ماه در خانه کرد، عمارت خسرواباد و پارک دیدگاه اجرا خواهند داشت.

روز دهم مهر نیز گروههای کردی، ترکمن، ععربی، لکی، کردی، بویراحمدی، گیلکی، سیستانی، فارسی دری، قشقایی، کرمانجی، تالشی، اقلیم کردستان در مکان‌های یاد شده و در دانشگاه آزاد و دانشگاه کردستان اجرا خواهند داشت.

کارگاه شعر و ترانه علیرضا قزوه در سینما بهمن سنندج  و اجرای پنل تخصصی همراه با تجلیل از هنرمندان نیز از دیگر بخش‌های این جشنواره خواهد بود.

اختتامیه جشنواره نیز عصر سه‌شنبه یازدهم مهرماه در سینما بهمن برگزار می‌شود.

کد خبر 1726846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha