شیوه پیامبر اسلام (ص) جذب حداکثری بود

حجت الاسلام نجمی‌پور با تأکید بر اینکه شیوه پیامبر اکرم(ص) جذب حداکثری مردم به اسلام بود، گفت: پیامبر اسلام تعصب اعراب جاهلیت را تبدیل به غیرت دینی کرد که امروز در جامعه ما مورد نیاز است و زنان و مردان باید غیرت نسبت به دین و ناموس و انقلاب داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام احمد نجمی‌پور شامگاه (10 مهر) در جشن بزرگ خیابانی میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق (ع) که در جوار مسجد محمد رسول الله(ص) بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: پیامبر اسلام بزرگترین شخصیت و به عنوان قطب عالم هستی و به تعبیری سالار همه پیامبران الهی است.

امام جمعه نهبندان با بیان اینکه در قرآن کریم از پیامبر بزرگ اسلام (ص) و حضرت ابراهیم (ع) به‌عنوان اسوه و الگو نام می‌برد، گفت: وجه مشترک هر دو پیامبر مبارزه با شرک و بت‌پرستی است اما وجه پیامبر اسلام نسبت به حضرت ابراهیم(ع) به دلیل به کار بردن لفظ رسول الله در قرآن برای حضرت بیشتر است چون این نشان از شأن و عظمت جایگاه پیامبر دارد.

وی ادامه داد: اخلاق، محبت، زهد، اخلاص، خوش‌بویی، خوش‌گویی، نرم‌خویی و جذب معنوی وجودی پیامبر اسلام برای همگان الگو است و باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام نجمی‌پور به گشاده‌رویی و مدارا در اخلاق نبوی اشاره کرد و یادآور شد: معروف است که شخصی یهودی هر روز بر سر رسول خدا(ص) خاکستر می‌ریخت. چند روزی بود که خاکستر نمی‌ریخت. پیامبر(ص) از علت آن جویا شد. گفتند: بیمار است. آن حضرت به ملاقات او رفت. یهودی با دیدن این رفتار پیامبر مسلمان شد.

یکی از معجزات پیامبر اسلام معجزه اخلاقی است

امام جمعه نهبندان با بیان اینکه پیامبر دو معجزه اخلاقی و علمی داشت، تصریح کرد: همین اخلاق نیکو و مهربانی یکی از عوامل مهم موفقیت پیامبر(ص) در مسیر تبلیغ اسلام بود و در این خصوص قرآن در توصیف حضرت محمد(ص) می‌گوید: «وَ إِنَّکَ لَعَلَیٰ خُلُقٍ عَظِیمٍ؛ به راستی‌که تو صاحب اخلاق عظیم و برجسته‌ای هستی.»

وی با تأکید بر اینکه شیوه پیامبر اکرم(ص) جذب حداکثری مردم به اسلام بود، گفت: حضرت آنقدر دلسوز بود برای اینکه مردم ایمان بیاورند و بت‌پرستی را کنار بگذارند بسیار خود را اذیت و غصه‌ می‌خورد برای همین خداوند در قرآن کریم او را دلداری می دهد و می‌فرمیاد: «گویی می‌خواهی جان خودت را از شدّت اندوه از دست بدهی به سبب این که آن ها ایمان نمی آورند.»

حجت الاسلام نجمی‌پور به شرح صدر در سیره نبوی اشاره کرد و افزود: پیامبر اسلام چنان ظرفیت روحی بسیار وسیع و تحمل فوق‌العاده زیاد داشت که رهاورد آن تربیت صدها نفر و اسلام آوردن آنان شد.

پیامبر تعصب اعراب جاهلیت را تبدیل به غیرت دینی کرد

امام جمعه نهبندان با بیان اینکه پیامبر تعصب اعراب جاهلیت را تبدیل به غیرت دینی کرد که امروز در جامعه ما مورد نیاز است و زنان و مردان باید غیرت نسبت به دین و ناموس و انقلاب داشته باشند، گفت: زن در عصر جاهلیت عرب هیچ ارزشِ وجودی نداشت و دختران را زنده به گور می‌کردند اما در چنین شرایطی پیامبر به احترام دخترش از جای خود بلند می‌شد و دستش را می‌بوسید و در واقع زنان را تکریم  و احترام کرد.

وی با تأکید بر اینکه رهاورد خلق عظیم پیامبر (ص) تربیت صدها نفر و تشکیل امت واحده بود، عنوان کرد: سراسر زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی پیامبر اسلام برای ما درس‌آموز است که باید در زندگی خود بکار ببریم.

کد خبر 1726847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha