استانداردهای لازم برای نگهداری از سالمندان فراهم شود

فضیلت‌نیا، گفت: نیاز جامعه به وجود مراکز نگهداری و مراقبتی در شهرها و عدم وجود مکان مناسب با ساخت استانداردهای سازمان بهزیستی، مراکز را نیازمند زمین تحویلی از طریق ادارات مرتبط کرده تا بتوانند با استاندارد لازم مکانی جهت نگهداری از سالمندان فراهم سازند.

مژگان فضیلت‌نیا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان اظهار کرد: مرکز مراقبتی و نگهداری شبانه روزی سالمندان زن فضیلت در سال ۱۳۹۷ با ظرفیت ۳۰ نفر زیر نظر اداره بهزیستی شهرستان اندیمشک شروع به کار کرد.

مسئول مرکز مراقبتی و نگهداری شبانه‌روزی سالمندان زن فضیلت اندیمشک، افزود: هدف از تأسیس این مرکز نگهداری و مراقبت شبانه‌روزی از سالمندان بی‌سرپرست، بدسرپرست و یا سالمندانی که دارای بیماری‌های صعب العلاج بوده که خانواده توانایی مراقبت از ایشان را نداشته و در این مرکز زیرنظر پرسنل آموزش‌دیده، نگهداری می‌شوند.

وی اذعان کرد: خدمات این مرکز شامل مراقبت و نگهداری شبانه‌روزی از سالمندان و ارائه کلیه خدمات پرستاری، پزشکی، مراقبتی، بهداشتی فیزیوتراپی و روانشناسی است.

فضیلت‌نیا، تصریح کرد: نیاز جامعه به وجود مراکز نگهداری و مراقبتی در شهرها و عدم وجود مکان مناسب با ساخت استانداردهای سازمان بهزیستی، مراکز را نیازمند زمین تحویلی از طریق ادارات مرتبط کرده تا بتوانند با استاندارد لازم مکانی جهت نگهداری از سالمندان فراهم سازند.

وی با بیان اینکه با توجه به مشکلات عدیده اقتصادی و عدم تأمین هزینه‌ها توسط سرانه و شهریه خانواده‌ها، انتظار مساعدت خیرین را داریم عنوان کرد: آدرس این مرکز اندیمشک، خیابان ۲۰ متری ارشاد نبش خیابان شهید کلانتریان و شماره تماس نیز ۰۹۱۰۶۴۴۰۷۱۶ است.

کد خبر 1726870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha