خداوند و پیامبر رحمت(ص)؛بهترین مبنا برای وحدت امت اسلام

حجت الاسلام کمیلی با بیان اینکه خداوند و پیامبر رحمت(ص)، بهترین مبنا برای وحدت امت اسلام است، گفت: برای تحکیم وحدت بین مسلمانان ابتدا باید مبانی و اشتراکات آنان تقویت شود و بهترین راهبرد است و همه مسلمانان خداوند و پیامبر رحمت(ص) و قرآن کریم را قبول دارند.

حجت الاسلام حسین کمیلی-مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: در اسلام به مبانی وحدت بسیار اشاره شده است و باید به مبانی وحدت تکیه کنیم.

وی با بیان اینکه خداوند متعال بهترین مبنا برای وحدت امت اسلام است، افزود: همه امت اسلام بعد از خداوند، پیامبر اسلام (ص) را قبول دارند و قرآن کریم نیز از پیامبر اسلام(ص) به عنوان اسوه حسنه برای همه امت اسلام یاد می کند.

حجت الاسلام کمیلی بیان کرد: عمل به قرآن کریم و محبت اهل بیت علیهم السلام نیز از دیگر مبانی اسلام جهت ایجاد وحدت است و باید اشتراکات را پررنگ کنیم تا شاهد تحکیم وحدت بین مسلمانان باشیم.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی ادامه داد: مهم ترین پیام هفته وحدت این است که بهترین پیامبر از آن دین مبین اسلام است و قرآن کریم نیز بهترین کتاب آسمانی است و مسلمانان با پیروی از پیامبر اکرم(ص) و قرآن کریم به قدرتی می رسند که دشمن نمی تواند بین آنان اختلاف ایجاد کند.

وی با بیان اینکه برای مقابله با دشمنان اسلام باید وحدت در بین مسلمانان تقویت شود، افزود: برای مقابله با شیطان بزرگ یعنی استکبار باید به این موضوع توجه شود و اگر تفرقه ای در جهان اسلام باشد دشمن از آن نهایت استفاده را خواهد برد و همواره دشمن به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان بوده است.

حجت الاسلام کمیلی در ادامه عنوان کرد: برای تحکیم وحدت بین مسلمانان ابتدا باید مبانی و اشتراکات آنان تقویت شود و بهترین راهبرد است و همه مسلمانان خداوند و پیامبر رحمت(ص) و قرآن کریم را قبول دارند.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی در پایان گفت: تندروی ها و توهین های برخی از مسلمانان به وحدت ضربه می زند و برای تقویت و تحکیم وحدت باید به عقاید یکدیگر احترام بگذاریم تا دشمن نتواند از اختلاف سلیقه ما سواستفاده کند.

کد خبر 1726874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha