جشن رحمه للعالمین در دانشگاه های کرمانشاه برگزار شد

امجدیان گفت: همزمان با سالروز میلاد پیامبر رحمت(ص) و میلاد امام صادق(ع) در اکثر دانشگاه های کرمانشاه با محوریت حوزه و پایگاههای بسیج دانشجویی مراسم جشن و سرور  برگزار شد.

قاسم امجدیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن تبریک بمناسبت میلاد پیامبر رحمت محمد مصطفی (ص)،گفت:میلاد پیامبر یا عید مولود (به عربی: مَوْلِدُ النَبِیِّ یا المولد النبوی الشریف)، سالروز ولادت پیامبر اسلام، محمد بن عبدالله است و یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی در کرمانشاه افزود: اکثر مسلمانان و دولت‌های اسلامی این روز را جشن می‌گیرند و به خاطر تولد او به شادمانی می‌پردازند، خیابان‌ها را آذین می‌بندند و صدقات و خیرات می‌نمایند. در مساجد نیز مجالسی برگزار می‌کنند و اشعاری به نام مولودی در مدح پیامبر اسلام می‌خوانند، سیره او را بیان می‌دارند و با شیرینی از مردم پذیرایی می‌کنند.

جشن رحمه للعالمین در دانشگاه های کرمانشاه برگزار شد

وی خاطر نشان کرد:همزمان با سالروز میلاد پیامبر رحمت(ص) و میلاد امام صادق(ع) مراسمات جشن دانشجویی عمدتا با حضور سخنرانان، گروههای تواشیح، نمایش، طنز، مولودی خوانی و مسابقات جذاب فضای شاد و دلنشین برای دانشجویان، پرسنل و بعضا خانواده ها فراهم ساخت.

امجدیان هدف از برگزاری این جشن ها را همدلی، وحدت و ایجاد فضای شاد برای دانشجویان در کنار مسئولین دانشگاه ها و شناخت شخصیت پیامبر (ص) عنوان کرد.

جشن رحمه للعالمین در دانشگاه های کرمانشاه برگزار شد

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی تصریح کرد: بسیج دانشگاه های علوم پزشکی، فرهنگیان، رازی، صنعتی، جهاد دانشگاهی،علوم قرآنی، آزاد، فنی با همکاری فرهنگی دانشگاه، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها میزبان دانشجویان در بزرگداشت ایام سراسر نور میلاد پیامبر مهربانی ها(ص) بودند.

جشن رحمه للعالمین در دانشگاه های کرمانشاه برگزار شد

در پایان از برگزاری برنامه های جانبی همچون بازدید از نمایشگاه هوافضا، اردوی جهادی و اهدای لوازم التحریر به دانش آموزان محروم، سمینار تخصصی، اردوی راهیان پیشرفت و برپایی ایستگاه صلواتی در هفته ی وحدت اشاره کرد.

کد خبر 1726895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha