برگزاری  اختتامیه نخستین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی /۲۶۰هزار نفر از ۶۰۰نقطه ایران از نمایشگاه بازدید کردند

آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی صبح امروز در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حسین ارجمند در آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی که صبح امروز در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد اظهار کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه بزرگ "ایران نوشت" که نوشت افزارهای ایرانی اسلامی عرضه شده است کسب سرمایه نبود بلکه نگاه فرهنگی و ترویجی داشتیم. در واقع، برگزاری این نمایشگاه، هدف نهایی نیست و ما از طریق این نمایشگاه قصد داریم فرهنگ اصیل ایران اسلامی را در جامعه ترویج کنیم.

وی در خصوص جزئیات نمایشگاه ایران نوشت اظهار کرد: این نمایشگاه که در زمینی با مساحت ۵هزار مترمربع برگزار شده در طول ۴۰ روز خدمت، ۳۵هزار ساعت کار ثبت شده است، ۱۵۰۰عنوان کالا عرضه شده که ۵۸۴هزار عدد جنس معادل نیم میلیون کالا فروخته شده است.

مدیر نمایشگاه ایران نوشت به اشتغال و کارآفرینی در کنار برگزاری نمایشگاه مذکور اشاره کرد و افزود: نمایشگاه ایران نوشت توانسته برای ۱۵۰نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال کند و ۱۷۰ تولیدکننده که ۱۱نفر از این افراد خراسانی بودند با ما همکاری داشتند.

وی عنوان کرد: یکی از بخش‌های زیبای این نمایشگاه، راه اندازی غرفه "همه حاضر" بود که بازدیدکنندگان، محصولات را از این غرفه می‌خریدند و ما بسته‌های لوازم‌التحریر برای افراد نیازمند هدیه می‌دادیم.

ارجمند اضافه کرد: خوشبختانه ۱۲۲۰بسته لوازم التحریر به ارزش ۲۴۰میلیون تومان در این غرفه توانستیم تهیه کنیم که ۷۷۷ بسته آن به بنیاد کرامت آستان قدس اهدا شده است.

وی همچنین به حمایت‌های شهرداری مشهد، آستان قدس رضوی، اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از نمایشگاه بزرگ "ایران نوشت" اشاره کرد و افزود: بازدیدکنندگان این نمایشگاه از ۶۰۰نقطه ایران و چند کشور خارجی بوده است که در مجموع حدود ۲۶۰هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.

گفتنی است، در این مراسم حسین زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، سیدامیر شوشتری مدیرکل سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی، جلیل معماریانی مدیر موسسه کتاب پردازان و تعدادی از مسئولان آستان قدس رضوی و برگزارکنندگان نمایشگاه ایران نوشت حضور داشتند.

پایان پیام/

کد خبر 1726896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha