ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب سقز بهره‌برداری می‌شود

حجت‌الاسلام حسینی گفت: ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب سقز با زیربنای 2 هزار و 200 مترمربع در حال ساخت است که امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از استان کردستان، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی رئیس کل دادگستری کردستان در سفر به سقز ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد رسول اکرم، اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام اسوه حسنه برای تمامی مسلمانان عالم است و آنچه در صدر اسلام، این دین مبین را فراگیر کرد همانا منش و اخلاق حسنه آن حضرت بود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان ضمن تاکید بر توجه ویژه دادستان‌های استان به موضوع حفظ حقوق عامه همچنین بر برخورد جدی دستگاه قضایی استان با متصرفین به اراضی ملی و منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: در این زمینه طی سال اخیر اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی خطاب به قضات دادگستری سقز تاکید کرد: یکی از موضوعات و مشکلات کشوری در فرآیند رسیدگی، موکول کردن صدور رای در شعب به نیمه دوم هر ماه و یا ده روز پایانی ماه است که متاسفانه این امر اطاله دادرسی و بعضا غیر متقن بودن آرای صادره را به دنبال خواهد داشت از این رو لازم است تا قضات در دادسرا، محاکم بدوی و تجدیدنظر از ابتدای هر ماه نسبت به اتخاذتصمیم و صدور رای در پرونده‌هایی که مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، اقدام نمایند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان نرخ ابلاغ الکترونیک در دادگستری سقز را ۹۸.۵ درصد ذکر کرد و اظهار داشت: قضات و کارکنان دادگستری استان باید همواره دانش و سواد حوزه کاری خود را بروز کرده و حجم و کثرت بالای کار آنها را از مطالعه و دانش‌آموزی باز ندارد.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: با توجه به محدودیت فضای فیزیکی در دادگستری شهرستان سقز، ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان در زمینی به مساحت 7 هزار و 500 متر مربع و زیربنای 2 هزار و 200 مترمربع در حال ساخت است که امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان کردستان اضافه کرد: در راستای سفر مقامات قضایی استان به شهرستان‌های تابعه مسائل مختلفی اعم از مسائل و مشکلات زندان و زندانیان و جمعیت کیفری زندان‌ها، رعایت حقوق شهروندی، شعب متعارف، ملاقات با مردم و رسیدگی به درخواست‌های آنها، اتقان آرای قضایی، سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها و ... بررسی و مورد رصد قرار می‌گیرد.

کد خبر 1726918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha