اخذ سند مالکیت ۹۰ موقوفه قاین

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاین گفت: از ابتدای اجرای طرح سنددارکردن موقوفات تاکنون قریب به ۶۹٠ سند در شهرستان قاین اخذ شده که ۹٠سند مربوط به سال جاری تاکنون بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی رمضان پور-رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاین-صبح امروز (۱۲ مهر) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۷۱۵موقوفه ثبتی و ۲ هزار و ۹۱ رقبه در شهرستان قاین وجود دارد.

وی در ادامه بیان کرد: از این تعداد ۹۶موقوفه غیر تصرفی و مابقی تصرفی است و بزرگترین موقوفه شهرستان قاین مدرسه جعفریه قدیمه است که بیش از ۴٠٠رقبه دارد. 

حجت الاسلام رمضان پور با بیان اینکه بیش از ۷٠ مکان زیارتی در سطح شهرستان وجود دارد، افزود: از این تعداد ۱۳بقعه متبرکه و آرامگاه در شهرستان قاین و ۲بقعه در خضری دشت بیاض تحت پوشش سازمان اوقاف است. 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاین در خصوص طرح سند دار کردن موقوفات گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون قریب به ۶۹٠سند اخذ شده که ۹٠سند از ابتدای امسال تاکنون بوده است. 

وی در خصوص وقف های جدید طی سال جاری عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستان قاین تنها ۲وقف جدید ثبت شده است. 

حجت الاسلام رمضان پور با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۳میلیارد اعتبار دولتی این اداره صد در صد جذب شده است، گفت: طی یک سال گذشته در ۱۳بقعه متبرکه ۳۹٠میلیون تومان کمک های مردمی و خیری جمع آوری شده که این اعتبارات برای هر بقعه مشخص است و درامورات عمرانی و فرهنگی هزینه می شود. 

وی با اشاره به اینکه فعالیت های قرآنی یکی از مهم ترین برنامه های اوقاف است، افزود: مسابقات قرآن کریم امسال در دو بخش خواهران و برادران با حضور ۳۵٠نفر از متسابقین برگزار شد که ۱۶نفر از خواهران و۱۷نفر از برادران به مرحله استانی راه یافتند و در مرحله استانی نیز ۶نفر از خواهران و۱۳نفر از برادران حائز رتبه های برتر استانی شدند.

کد خبر 1726957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha