تنظیم 280 فقره سند مالکیت موقوفات در دست اجراست

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: تنظیم 280 فقره سند مالکیت موقوفات این شهرستان در دست اجرا است.

سعید علیپور، مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی ضمن گرامیداشت هفته وقف با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) از اولین واقفان اسلام بود، اظهارکرد: مردم همه ساله وقف های خوبی در زمینه های متعدد داشتند که باید بر اساس نیاز روز جامعه باشد.

وی با بیان اینکه طی یکسال اخیر، 56 فقره تنظیم سند رقبه تمدید شده، خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای 978 موقوفه و سه هزار و 243 رقبه است که بیشترین رقبات استان خراسان شمالی مربوط به این شهرستان است.

علیپور عنوان کرد: با همکاری اوقاف و سایر دستگاه های مربوطه همچنین طی مدت جاری، 50 جلد سند مالکیت اخذ و 6 جلد تبدیل به تک برگ شده و 100 جلد در دست اقدام است.

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان با اشاره به اینکه بزرگترین موقوفه شهرستان، منصور خواجه است، بیان کرد: طی یکسال گذشته، 6 وقف جدید در این شهرستان به ثبت رسیده که بزرگترین آن به ارزش 150 میلیارد ریال به نیت امامزاده حمزه رضا(ع) ایجاد شده است.

علیپور اضافه کرد: طی هفته وقف 40 عنوان برنامه شامل برگزاری نشست های تخصصی، نشست خبری، محفل انس با قرآن با حضور اهل شیعه و تسنن، دیدار با مسئولان، برگزاری همایش یاوران وقف، دیدار با خانواه شهدا، افتتاح مرکز کودکان بی سرپرست، برپایی غرفه هایی در بقاع متبرکه و راه اندازی ایستگاه همه واقف باشیم برگزار خواهد شد.

کد خبر 1726980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha