نیمی از درآمد موقوفات صرف نیات واقفان شده است

حجت الاسلام نوری زاده، به شناسایی ۸۰۰ نیت از بین وقف‌نامه‌ها اشاره کرد و گفت: نیمی از درآمد موقوفات صرف نیات واقفان شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت‌الاسلام سیدناصرالدین نوری زاده،  معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در مراسم یاوران وقف در زنجان به شناسایی ۸۰۰ نیت از بین وقف‌نامه‌ها اشاره کرد و گفت: نیمی از درآمد موقوفات صرف نیات واقفان شده است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات مهم در حوزه وقف، حفظ عین موقوفات است، تصریح کرد: در حال حاضر درآمد اوقاف به 100 میلیارد تومان رسیده است.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه به تاکیدات دین مبین اسلام به سنت حسنه وقف اشاره کرد و گفت: هدف اوقاف حل نیازهای مردم است و اگر استفاده درستی از وقف شود، به مهمترین پایگاه اقتصادی تبدیل خواهد شد.

حجت الاسلام نوری زاده با بیان اینکه در این مجموعه برنامه های متعددی در دست اجرا است، گفت: موقوفات مذهبی از جمله مراکز و کانون‌های مهمی است که می‌تواند به محلی برای تجمع فعالیت‌های فرهنگی و جلب اعتماد مردم در حوزه فعالیت‌های دینی تبدیل شود.

وی با یادآوری اینکه تلاش می کنیم با افزایش منافع حاصل از موقوفات خدمات بیشتری به مردم ارائه کنیم، ادامه داد: سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد دریاپایه، پرورش میگو، پرورش ماهی و پرورش ماهی در قفس همچنین حوزه‌های کشاورزی از جمله مواردی است که در راستای افزایش منافع حاصل از موقوفات در حال اجراست.

کد خبر 1727044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha