کشف ۵ میلیون لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی

سردار شجاعی‌نسب از کشف چهار میلیون و ۹۲۳ هزار و ۹۳۵ لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق در استان خبر داد و گفت: ارزش تقریبی کالاهای قاچاق از جمله سوخت کشف شده در استان طی یک سال گذشته ۲۵۲ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سردار حسن شجاعی‌نسب امروز (12 مهر) در نشست خبری با بیان اینکه امسال شعار هفته نیروی انتظامی «شهروند قانون مدار، پلیس خدمتگزار» است، اظهار کرد:  به همین مناسبت ۷۰ عنوان برنامه در مرکز استان و ۳۰۰ برنامه در مجموع شهرستان‌های خراسان جنوبی برگزارر خواهد شد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: دیدار با نماینده ولی‌فقیه، غباروبی گلزار شهدا، برگزاری صبحگاه مشترک واجرای مراسم روز سرباز، دیدار با خانواده شهدا، میز خدمت، تجلیل از نمونه‌های ترافیکی، و تقدیر از خیرین امنیت‌ساز از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت گرامیداشت هفته ناجا در استان است.

وی به تشریح عملکرد یکساله نیروی انتظامی استان پرداخت و گفت: در این مدت ۲۹۸ هزار تماس مردمی با مرکز شبانه روزی فوریت های پلیس برقرار شد که صورت عملیاتی و مشاوره این پاسخگویی انجام شده است.

شجاعی‌نسب ادامه داد:همچنین از طریق سامانه ۱۹۷ که عملکرد پلیس به قضاوت مردم در می‌آید تعداد ۱۵ هزار و ۲۱۹ تماس واصل شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از صدور ۵۰ هزار جلد گذرنامه در طول یک سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: در اربعین سال جاری ۱۵ هزار و ۶۵۴ فقره گذرنامه زیارتی پنج ساله با کمترین قیمت برای مردم در خراسان جنوبی صادر شد.

افزایش متوفیان ناشی از تصادفات در خراسان جنوبی

وی با اشاره به وقوع ۱۸ هزار و ۶۵۷ فقره تصادف در یک سال گذشته در خراسان جنوبی، بیان کرد: آمار تصادفات افزایش ۲۰ درصدی و فوتی‌های ناشی از حوادث ترافیکی افزایش ۲۴ درصدی داشته است.

شجاعی‌نسب تصریح کرد: علت ۴۸ درصد از تصادفات رانندگی در جاده‌های استان عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی به اعمال قانون‌های راهنمایی و رانندگی در این مدت اشاره کرد و افزود: یک میلیون و ۶۱ هزار و ۱۴۸ راننده‌ متخلف اعمال قانون شده و ۹ هزار و ۸۴۲ خودرو توقیف فیزیکی و ۱۳ هزار و ۴۶۷ خودروی دارای سرعت بحرانی با هماهنگی توقیف سیستمی شدند.

وی از کشف چهار هزار و ۲۴۱ فقره سرقت در استان خبر داد و گفت: سرقت‌های خرد در استان  افزایش۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

شجاعی‌نسب با اشاره به اینکه در طول یک سال گذشته سه هزار و ۵۰۷ نفر سارق دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند، درخواست کرد مردم استان خراسان جنوبی در حفظ و حراست از اموال شخصی‌شان دقت و توجه لازم را داشته باشند.

انهدام ۱۱۰ باند قاچاق موادمخدر

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه چهار میلیون و ۹۲۳ هزار و ۹۳۵ لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق در استان کشف شده است ادامه داد: در حوزه مقابله با کالای قاچاق نیز ۲۶ مرحله طرح مقابله‌ای را اجرا کردیم و دو هزار و ۶۳۸ دستگاه خودروی مرتبط با حمل و توزیع کالای قاچاق را توقیف و سه هزار و ۸۰۹ متهم دستگیر شدند.

وی بیان کرد: ارزش تقریبی کالاهای قاچاق از جمله سوخت کشف شده در استان طی یک سال گذشته ۲۵۲ میلیارد تومان بوده است.

شجاعی‌نسب با بیان اینکه بدون نظم و امنیت اجتماعی جامعه دچار آشفتگی اجتماعی خواهد شد، افزود: در حوزه مقابله با مواد مخدر ۱۳۶ طرح مقابله با مواد مخدر و پاکسازی نقاط آلوده در استان در طی یک سال گذشته اجرا شده که منجر به دستگیری هشت هزار و  ۱۰۵ نفر قاچاقچی و خرد فروش مواد مخدر و انهدام ۱۱۰ باند قاچاق و کشف ۳۴ تن و ۳۰۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر شده است.
 

کد خبر 1727066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha