توسعه مراکز افق به اشاعه فرهنگ وقف کمک می کند

حجت الاسلام میرزایی گفت:توسعه مراکز افق به عنوان مراکز فرهنگی و قرآنی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه بسیار ارزشمند است و به اشاعه فرهنگ وقف کمک می کند.

حجت الاسلام مجید میرزایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به  اینکه بقاع متبرکه باعث آرامش و ارتقای روح و معنویت افراد می‌شود گفت: آیه‌ای در قرآن داریم که پیامبر (ص) فرموده‌اند: « من از شما، امت و مردم برای رسالت هیچ نمی‌خواهم.»پیامبر (ص) فقط یک خواسته داشته و آن این بوده که اهل بیت (ع) و فرزندانشان همواره مورد مودت و احترام باشند.

معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کرمانشاه افزود: تشکیل مراکز افق را با هدف توزیع مناسب خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه استاناست و این مراکز باشناسایی اقشار آسیب‌پذیر در حوالی هر بقعه متبرکه، راهکارهای مناسب برای کمک به آن ها را در دستور کار قرار خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد:رویکرد مراکز افق بقاع متبرکه در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی، نشاط اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده است.

حجت‌الاسلام میرزایی اوقاف کرمانشاه تصریح کرد: یکی از اهداف مراکز افق بقاع متبرکه با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت ابعاد مختلف آن است. باید در بستر مراکز افق به انجام فعالیت‌های اجتماعی پرداخت تا از این طریق شاهد تقویت ابعاد اجتماعی این مراکز باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کرمانشاه اظهار کرد: سعی میکنیم در بستر اجرای طرح های نو و عام المنفعه و همچنین خیر محورانه باعث ترویج فرهنگ وقف شویم.

وی با اشاره به اینکه این مراکز با توجه به نیات موقوفات می‌توانند به رفع مشکلات مردم کمک کنند، گفت: اکنون موقوفات زیادی در استان با نیاتی از جمله کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت، توزیع بسته‌های غذایی، دارو و درمان، کمک به نیازمندان و فقرا وجود دارد که مراکز افق می‌توانند در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش در ارائه خدمات مورد نیاز منطقه اقدام کنند.

کد خبر 1727075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha