حضور ۶۰ تعاونی خراسان جنوبی در نمایشگاه روز روستا و عشایر

هاشمی گفت: دو برابر سهمیه اختصاصی یعنی بیش از ۶۰ شرکت تعاونی در پنجمین نمایشگاه روز روستا و عشایر ثبت نام کردند که تا این لحظه به لحاظ مشارکت، بعد استان تهران و آذربایجان شرقی، استان ما رتبه سوم میزان مشارکت و حضور را داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حسین هاشمی امروز (۱۲ مهر) در حاشیه نمایشگاه روز روستا و عشایر اظهار داشت: در راستای پنجمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر که از ۱۲ لغایت ۱۸ مهرماه برگزار می شود، اظهار کرد: بر اساس شیوه نامه ابلاغی ستاد مرکزی، این نمایشگاه تفاوت اساسی با چهار نمایشگاه قبلی دارد.


مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در نمایشگاه های قبلی تنها بحث عرضه و تبلیغات و نمایش توانمندی های جوامع روستایی و عشایری بود، افزود: اما این دوره به جهت توجه و عنایت ویژه شخص ریاست جمهوری به موضوعات محروم زدایی و اقتصاد روستا و معیشت مردم، و توجه دفتر توسعه مناطق روستایی و مناطق محروم کشور به این امر، با هدف اقتصاد روستا و معیشت مردم و محرومیت زدایی؛ عرضه محصولات و توانمندی ها و قابلیت هایی روستا و فروش آن پیش بینی شده است.


هاشمی ادامه داد: کشاورزان و عشایر باید از این فرصت طلایی برای معرفی محصولات و قابلیت ها استفاده کنند و هم فروش محصولات خود را داشته باشند.


وی ادامه داد: طبق این دستور العمل ابلاغی یک هزار و ۲۰۰ غرفه در نمایشگاه های کشور برای افرادی که شرایط لازم را برای حضور دارند، پیش بینی شده است که بر اساس شاخص ها و معیارهای اقتصادی و تولیدات، ۳۰ غرفه به خراسان جنوبی اختصاص داده شده است.


مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی  گفت: بر اساس جلسات و پیگیری ها با اقشار مختلف؛ دو برابر سهمیه اختصاصی  یعنی بیش از ۶۰ شرکت تعاونی در این نمایشگاه  ثبت نام کردند که تا این لحظه به لحاظ مشارکت بعد استان تهران و آذربایجان شرقی، استان ما رتبه سوم میزان مشارکت و حضور را داشته است.


هاشمی با بیان اینکه برای پشتیبانی از شرکت های تعاونی ستاد مرکزی یک وام ۲۰ میلیون تومان برای مباحث اولیه و نیازهای اولیه از جمله اجاره غرفه و موراد مربوط به ان در نظر گرفته اند، گفت: با حمایت استاندار خراسان جنوبی سعی شده پشتیبانی بیشتری در این خصوص داشته باشیم.


وی افزود: برای ایجاد رقابت؛ در این نمایشگاه انتخاب ۱۰۰ تولید کننده برتر در دستور کار است که در پایان نمایشگاه انتخاب خواهند شد و هر کدام یک میلیارد تومان تسهیلات برای رونق اشتغالزایی و کارآفرینی دریافت خواهند کرد.


گفتنی است  بعد از ظهر امروز چهارشنبه ۱۲ مهرماه این نمایشگاه با حضور مسئولان کشوری ملی و مردم افتتاح شد. 

کد خبر 1727090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha