کتابخانه‌های خراسان جنوبی به پایگاه فرهنگی اجتماعی تبدیل شده است

حاجی با بیان اینکه کتابخانه‌های خراسان جنوبی به پایگاه فرهنگی اجتماعی تبدیل شده است، گفت: اکنون دوره‌های منجر به اشتغال را به صورت رایگان در محیط کتابخانه آموزش می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمود حاجی در نشست صمیمی مدیران دستگاه‌های هم‌خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان به میزبانی ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی اظهار کرد: در همه شهرهای استان و روستاهای بالای 2 هزار و  500 نفر یک پایگاه تحت عنوان کتبخانه داریم که در رویکرد دو سال اخیر آن را به پایگاه فرهنگی و اجتماعی تبدیل کردیم.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه اکنون دوره‌های منجر به اشتغال را آموزش می‌دهیم، افزود: هنرآموز رشته‌ پته‌دوزی، پرورش قارچ، زنبور عسل و سوزن‌دوزی از جمله دوره‌های آموزشی است که با ارائه رایگان آن در محیط کتابخانه تعدادی زیادی از علاقمندان از این آموزش بهره‌مند شدند.

وی در ادامه بیان کرد: در حوزه زیرساختی و ساختمان کتابخانه‌ها چالش بزرگی داریم که مربوط به گذشته است و باید با هم‌افزایی بیشتر تدابیری در این زمینه اندیشیده شود.

حاجی یادآور شد: ۳۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به طرح‌های در حال ساخت کتابخانه‌های عمومی استان اختصاص یافت.

حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی هم با اشاره به فعالیت مواکب میقات الرضا (ع) در سطح استان، اظهار کرد: تنها استانی که اکنون به زائرین پاکستانی خدمات می‌دهد، اوقاف خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به پذیرایی از 36 هزار نفر در مواکب استان گفت: موکب‌های مزار سید علی نهبندان، امامزادگان باقریه بیرجند، مسجد ابوالفضل (ع) نهبندان، امامزاده زید بن محمد قاین و مسجد جامع شهر خضری دشت بیاض میزبان این زائران هستند.

حسین دستگردی- مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی هم در این نشست به مشکل کمبود نیروی انسانی در این مجموعه پرداخت و افزود: بسیاری از کارهای اداری به دلیل کمبود نیرو با سختی در حال انجام است و هر نیرو چندین کار را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در بحث حج و اعزام کاروان به عتبات عالیات جایگاه سوم کشوری را دارد، گفت: بحث حج عمره هم در حال پیگیری است و امیدواریم به زودی شاهد تحقق آن باشیم.

دستگردی با بیان اینکه در استان 38 دفتر زیارتی دارای مجوز فعالیت دارند که موارد قانونی را رعایت می‌کنند، تصریح کرد: اما یکی از دغدغه‌ها و آسیب‌ها اعزام افراد به عتبات عالیات توسط افراد فاقد مجوز است که مشکلاتی را ایجاد کرده است.

کد خبر 1727120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha