برنامه های مراکز دینی تقویت باورها را به همراه داشته باشد

حجت الاسلام عادل با تاکید بر اثرگذاری محتوایی برنامه ها گفت: برنامه های مراکز دینی از جمله مساجد و بقاع متبرکه تقویت باورهای اعتقادی و ارزشی را به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «غلامرضا عادل» در سفر به استان اصفهان و بازدید از بقاع متبرکه شهرستان های شهرضا، تیران و کرون و شاهین شهر بر ضرورت کیفیت بخشی به برنامه های فرهنگی تاکید کرد و اظهارداشت: برنامه های فرهنگی باید به روزرسانی و محتوای آن متناسب با نیاز جوانان و نوجوانان عرضه شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به هدف گذاری در برنامه ها افزود: رنامه های مراکز دینی از جمله مساجد و بقاع متبرکه تقویت باورهای اعتقادی و ارزشی را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: ظرفیت های تبلیغی در مراکز دینی و مذهبی باید تقویت شوند و نیروهای جوان و با مطالعه و شناخت این ماموریت را انجام دهند.

حجت الاسلام عادل با اشاره به ظرفیتی که بقاع متبرکه شاخص استان اصفهان در جذب افراد دارند، تصریح کرد: نباید این فرصت ها را از دست بدهیم بلکه نیروهای فرهنگی با تمرکز بر حوزه فعالیت های جذاب و جدید به زائران و مجاوران خدمت رسانی کنند.

وی اضافه کرد: علاوه بر توسعه عمرانی و فعالیت های خدماتی می بایست در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز کار جدی صورت بگیرد که بقاع متبرکه شاخص در این خصوص موفق بوده اند.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به اعتماد و باورهای دینی مردم اشاره کرد و گفت: مشارکت و کمک به توسعه فعالیت های مراکز دینی ناشی از باورهای دینی مردم بوده که نباید تضعیف شود.

وی ادامه داد: آنچه منجر به صدمه به این باورها است را باید از سر راه برداشت و زمینه مشارکت را بیشتر کنیم که ملت ایران به واسطه اعتقادات و محبت نسبت به اهل البیت(ع) به مراکز دینی کمک می کنند.

حجت الاسلام عادل چنین مشارکت عمومی در مسجد سازی و فعالیت های عمرانی و خدمات آستان مقدس امامزادگان را سرمایه بزرگی دانست و خاطرنشان کرد: کمتر چنین مشارکت و همکاری را در بخش های دیگر می بینیم.

کد خبر 1727134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha