در ۲۸ درصد مساجد زنجان، بانوان امکان ارتباط با امام جماعت مسجد را ندارند

موسوی با اشاره به اینکه در ۲۸ درصد مساجد استان زنجان، بانوان امکان ارتباط با امام جماعت مسجد را ندارند، گفت: شبستان زنجان در برخی از مساجد استان به وسایل گرمایشی و سرمایشی مجهز نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، سید فائزه موسوی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار زنجان امروز در کارگروه بانوان، سلامت، خانواده و جامعه به یک تحقیق میدانی از شبستان زنان مساجد زنجان اشاره کرد و گفت: در این تحقیق میدانی که توسط تیمی از بانوان فعال مسجدی در زنجان انجام شده نتایج قابل توجهی به دست آمده است.

وی به نقش اثرگذار بانوان در مساجد اشاره کرد و گفت: با این وجود متاسفانه اکثر مساجد محل مناسبی برای بانوان ندارند به گونه ای که در ۴۰ درصد از مساجد انباری در بخش بانوان قرار دارد.

وی با یادآوری اینکه ۶۵ درصد از مساجد مکان مناسب برای بانوانی که از حضور در مساجد معذورند را ندارند، ادامه داد: در ۱۶ درصد از مساجد دسترسی بانوان به سرویس بهداشتی سخت است.

موسوی با تاکید بر اینکه ۶۷ درصد از مساجد نیز سرویس فرهنگی برای معلولین و سالمندان ندارند، ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد، گروه سنی نمازگزاران در مساجد ۴۱ درصد میانسال، ۳۵ درصد سالمند، ۱۴ درصد جوان، هفت درصد نوجوانان و سه درصد کودکان هستند.

به گفته مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان، در ۲۸ درصد از مساجد بانوان امکان ارتباط با امام جماعت مساجد را ندارند؛ همچنین شبستان زنان به وسایل گرمایشی و سرمایشی مجهز نیستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در سخنانی با یادآوری اینکه بسیاری از مساجد به دلیل برخی مشکلات خالی از جمعیت شده است، اظهار کرد: اگر جمعیت زیاد باشد میزان نذورات هم زیاد شده و این کمک مالی به مساجد خواهد شد.

حجت الاسلام ناصر تصریح کرد: متاسفانه در برخی از محلات فقط مسجد را می‌سازند که بگویند ساخته‌ام و به امکانات رفاهی آن توجهی نمی‌‎کنند.

            

کد خبر 1727162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha