هنر هنرمندان حوزه مقاومت نشات گرفته از غیرت، از خودگذشتی و فداکاری است

زیویار با بیان اینکه در هنر مقاومت، اصالت، توان، شناسنامه اهمیت دارد، گفت: هنرمندانی حوزه مقاومت نقش آفرینی کردند هنرشان نشات گرفته از غیرت، از خودگذشتی و فداکاری برای دیگری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، فرهاد زیویار، امروز(۱۳مهر)، در اختتامیه جشنواره بین المللی موسیقی ایثار با عنوان نوای مهر در خرم آباد، با گرامیداشت هفته وحدت اظهارداشت: هر چیزی برای انسان مراتبی دارد که می تواند در وضعیت متعالی قرار گیرد و جنبه انسانی آن پر رنگ شود و هم می تواند در سراشیبی انسان قرار گیرد و فاخر بودن، ماندگار بودن و ماندگار کردن خود را به پایین ترین سطح بکشاند یکی از این ابزاها هنر موسیقی است که اصلی ترین کاربرد آن ارتباط و تعامل با مخاطب است.

استاندار لرستان افزود: موسیقی و هنر یک امکان و ابزار است و هر میزان که این ابزار با  فداکاری، از خودگذشتگی و ایثار انسان همراه باشد ربطه آن متفاوت می شود.

وی با یان اینکه موسیقی و هنر یک پیوست است و جهت آن از خودش کم اهمیت تر نیست جهت آن رتبه آن را نشان می دهد، گفت: و تا زمانی که گوش و حس شنوایی وجود دارد و حواس چندگانه باشد موسیقی و هنر را نمی شود از بشر جدا کرد.

زیویار با بیان اینکه هنر و موسیقی پیوست های جدانشدنی از انسان هستند، عنوان کرد: به همان اندازه که هنر و موسیقی مهم است پیوست آن نیز اهمیت دارد چون ابزار امکان ها به خودی خود نمی توانند معنا کننده باشد.

وی با بیان اینکه در هنر صورت، محتوا، قالب و جامع بودن در نظام واحد مهم است، ادامه داد: اما ریشه و معناهای بکار گرفتن هنر مهم است، محتوای هنر چیزی فراتر از این صورت ظاهری است.

استاندار لرستان بیان کرد: اگر هنر به هویت و به ریشه تاریخی جامعه توجه نداشته باشد ممکن است در سقوط جامعه اثر داشته باشد و اگر با هویت، تاریخ و با سرمایه های کشورنتوانند ارتباط برقرار کنند جنبه های منفی پررنگ است و برای خلق کننده و ابراز کننده هنر اثرات منفی در پی دارد.

زیویار با بیان اینکه مبنای هنر باید با از خودگذشتی و ایثار همراه باشد و باید به ریشه مبنا و چشم انداز هنر توجه داشت، گفت: سرچشمه و تاریخ هنر برای تاریخ سازی و هویت سازی می تواند نقش داشته باشد.

وی با بیان اینکه هنر با متعلقات آن مهم است، گفت: در هنر مقاومت، اصالت، توان، شناسنامه اهمیت دارد و سرچشمه تاریخ مورد نظر است و حقیقت و خوبی ها، ازخودگذشتی ها و فداکاری ها اهمیت پیدا می کند.

استاندار لرستان بیان کرد: هنرمندانی حوزه مقاومت نقش آفرینی کردند هنرشان نشات گرفته از غیرت، از خودگذشتی و فداکاری برای دیگری است.

کد خبر 1727215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha