سینمای کودک و نوجوان قادر به نمایش راه حقیقت و ایمان است

اسماعیلی با اشاره به جایگاه سینمای کودک و نوجوان گفت: سینمای کودک و نوجوان می‌تواند راه حقیقت، ایمان، شجاعت و باور به پیشرفت را به ایشان نشان دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «محمد مهدی اسماعیلی» در پیامی به برگزاری سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان که به میزبانی اصفهان برگزار می شود اظهارداشت: سینمای کودک و نوجوان برگرفته از دنیای پاک و ضمیر پرنشاط کودکان، بخش قابل افتخار سینمای ایران است که رنگ زندگی و میل به تعالی را در ذهن خلاق آنان پرورش می‌دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود:‌سرشت کودک و نوجوان با اخلاق و امید اُنس گرفته و لحظه لحظه با جست‌وجو در مسیر آموختن و آگاهی‌پذیری، رشد و تنفس می‌کند.

به اعتقاد وی،  نوباوگان تشنه و شیفتۀ حقیقت هستند و سینمای کودک و نوجوان می‌تواند راه حقیقت، ایمان، شجاعت و باور به پیشرفت را به ایشان نشان دهد.

اسماعیلی با اشاره به شعار این دوره از جشنواره گفت: جشنوارۀ بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، امسال با شعار «بچه‌ها به سمت قلّه» انگیزۀ موفقیت برای فتح قلّه‌های پیشرفت، افتخار به امروز و عزت آینده را در کودکان و نوجوانان این سرزمین می‌پرورد.

وی خاطرنشان کرد:  سینمای امروز ما با بهره‌گیری از فرهنگ غنی ایرانی و اندیشه‌های انسان‌ساز اسلامی، می‌تواند مظهر رویش و پرورش نسل‌های آگاه، م‍ؤمن و شجاع به آرمان‌های ملی و انقلابی باشد که خودباوری و تسلیم‌ناپذیری در مقابل زور را افتخار خود می‌داند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سینمای کودک، سینمای اعتماد خانواده ایرانی و آینۀ تمام‌نمای اخلاق و پاکیزگی است،‌ تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت‌های لطیف هنری، مفاهیم درست زندگی کردن را به بچه‌ها می‌آموزد.

اسماعیلی جشنوارۀ بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را بازتاب این سینما عنوان کرد و ادامه داد:  باید آن را جلا داد و جایگاهش را ستود.

به گفته وی،  شور و ابتهاج این جشنواره موجب بالندگی و رشد سینمای کودک، تولیدات آن و پیوند بیشتر آثار با مخاطبان سینمای کودک و نوجوان خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: چهار سال پس از همه‌گیری بیماری کرونا و برگزار نشدن این رویداد به شکل حضوری، این جشنواره دوباره احیا شد و اصفهان زیبا بار دیگر میزبان این رویداد هنری سینمایی ـ بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: استقبال فیلم‌سازان، هنرمندان و اهالی سینمای کودک و نوجوان در کنار کودکان و خانواده‌های اصفهانی، نویدبخش برگزاری جشنواره‌ای پرشور و م‍ؤثر برای سینمای کودک خواهد بود.

اسماعیلی اذعان کرد: به خود می‌بالیم که توانسته‌ایم برای رشد و تعالی فرزندان ایران عزیز در عرصۀ فرهنگ و هنر قدمی برداریم. لازم می‌دانم در این راه از همه سینماگران و هنرمندان حاضر در بخش‌های مختلف جشنواره، همکارانم در سازمان سینمایی، مدیران و مسئولان اصفهان و بنیاد سینمایی فارابی سپاسگزاری نمایم.

وی در پایان پیام افزود: توفیق دست‌اندرکاران این دوره جشنواره را در جهت تحقق اهداف عدالت فرهنگی در دولت مردمی از خداوند مهربان خواستارم.

کد خبر 1727322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha