ظرفیت های فرهنگی و هنری را برای کودکان بکار گرفته شود

اسماعیلی با اشاره به ضرورت سرمایه گذاری برای کودکان و نوجوانان گفت: ظرفیت های فرهنگی و هنری در حوزه های کتاب، موسیقی، دیجیتال، فیلم و مواردی از این قبیل را برای این قشر بکار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «محمد مهدی اسماعیلی» در آیین افتتاحیه سی و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کودکان و به میزبانی اصفهان اظهارداشت: نسل جدید نیازمند حمایت و سرمایه گذاری است که دولت با مشارکت بین بخشی به دنبال این مهم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ظرفیت های فرهنگی و هنری در حوزه های کتاب، موسیقی، دیجیتال، فیلم و مواردی از این قبیل را برای این قشر بکار گرفته شود که سینمای کودک و نوجوان و جشنواره فیلم حرکتی در این مسیر است.

وی ادامه داد: پویا نمایی و تولیدات فاخر دیجیتال در حوزه کودک و نوجوان از اقدامات در دستور کار است که چنین حرکتی توانسته سینماها را شلوغ کند.

اسماعیلی با بیان اینکه باید توسعه کشور را با سرمایه گذاری بر روی قشر کودک و نوجوان آ‎غاز کنیم، تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با جهت دهی برنامه ها و فعال سازی ظرفیت های بین بخشی نیازهای این قشر را مورد توجه قرار می دهد.

وی اضافه کرد: زنگ سینما در مدارس برای توسعه خدمات بیشتر و بهره گیری از ظرفیت های هنری نواخته خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه به دنبال توسعه فرهنگی و هنری در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: تلاش مسئولان دولت رسیدن فرهنگ و هنر به جایگاه واقعی بوده که ریل گذاری ها در این جهت انجام شده است.

وی به کمبودهایی که در مسیر رونق و پیشرفت فرهنگ و هنر وجود دارد، اشاره کرد و اذعان داشت: با همه کمبودها اما عزم جدی برای اعتلای این حوزه شکل گرفته است.

اسماعیلی به اصفهان برای میزبانی جشنواره فیلم کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: استان اصفهان جایگاه مهمی در حوزه های مختلف تربیتی داشته و با تقدیم ۲۴ هزار شهید جایگاه بالایی در دفاع از کشور و نظام داشته و این مسیر همچنان ادامه دارد.

وی به میراث کهن این شهر نیز اشاره کرد و ادامه داد: این استان محور برگزاری برنامه های متعدد و بزرگی است که جشنواره فیلم کودک و نوجوان به میزبانی این استان در حال برگزاری می باشد.

کد خبر 1727335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha