هشدار نسبت به درج ناعادلانه اسامی مسلمانان در لیست‌های سیاه اروپا

رهبران مسلمان در کنفرانس امنیت و حقوق بشر لهستان نسبت به درج ناعادلانه اسامی مسلمانان در لیست‌های سیاه اروپا هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «middleeasteye»، رهبران مسلمان در کنفرانس امنیت و حقوق بشر لهستان از دولت های اروپایی خواستند تا علیه اسلام هراسی در اروپا اقدام کنند.

گروه های جامعه مدنی مسلمانان از اروپا در یک کنفرانس بزرگ امنیتی و حقوق بشر در لهستان نسبت به گسترش سطح فزاینده اسلام هراسی در سراسر این قاره هشدار دادند.

این هفت گروه مسلمان از اتریش، فرانسه، سوئد، اسپانیا و هلند علیه فضای اسلام هراسی «حمایت شده از سوی دولت» که آنها در کشورهایشان با آن مواجه هستند، صحبت کردند.

سخنرانی آنها در کنفرانس ابعاد انسانی سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) در ورشو چند روز پس از آن صورت گرفت که مقامات لهستانی «محمد ربانی»، مدیر بین المللی سازمان کیج(Cage)، از سازمان‌های مدافع حقوق مسلمانان در انگلیس را از ورود به لهستان منع کردند.

ریاست سازمان امنیت و همکاری اروپا در سال جاری بر عهده «بوجار عثمانی»، وزیر امور خارجه مقدونیه شمالی است.

 و کنفرانس ابعاد انسانی در ورشو ده روز به طول می‌انجامد و انتظار می رود در 13 اکتبر به پایان برسد.

«عدنی الکنفودی»، سخنگوی دیده بان حقوق مسلمانان در هلند، در کنفرانس سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت که قرار است در کنار سایر گروه های جامعه مدنی مسلمان اروپایی با ربانی دیدار کند.

کنفودی گفت: این حادثهدر میان بسیاری موارد دیگر، نمونه کاملی از یک الگوی گسترده‌تر است، که در آن چهره‌های کلیدی جامعه مسلمان به ناحق در لیست‌های سیاه قرار می‌گیرند.

وی افزود: ما با یک واقعیت ناراحت کننده روبرو هستیم که در آن مسلمانان به طور سیستماتیک هدف قرار می گیرند و حقوق قانونی آنها به طور آشکار نقض می‌شود.

سخنگوی دیده بان حقوق مسلمانان در هلند تاکید کرد که این رویه تبعیض آمیز نه تنها آزادی های فردی را نقض می کند، بلکه باعث ایجاد ترس و تفرقه در جوامع ما می شود.

کنفودی در مورد وضعیت کشور خود، از صدها مسلمان هلندی که به سازمان او مراجعه کردند و گفتند که مقامات هلندی آنها را به اشتباه در لیست تروریستی قرار داده اند، صحبت کرد و گفت که این اقدام باعث شده است، برخی از آنها معیشت خود را از دست بدهند، با محدودیت های بانکی و مسافرتی مواجه شوند و با آنها مانند «شهروندان درجه دو» رفتار شود.

«نهال عبدالله»، محقق کیج در اتریش در این نشست، عملیات دولت اتریش که منجر به یورش پلیس این کشور به خانه‌های 70 خانوار مسلمان و دستگیری 30 دانشگاهی مسلمان در سال 2020 شد را نمونه‌ای از بدرفتاری با مسلمانان در اروپا دانست.

او همچنین از ایجاد مرکز اسناد «اسلام سیاسی» توسط دولت اتریش انتقاد کرد.

گروهی از مدافعان حقوق بشر از فرانسه نیز در این نشست سخنرانی کردند و گفتند ممنوعیت عبای اسلامی در مدارس و قتل های اخیر مدارن جوان آفریقایی توسط پلیس، تنش ها را بیشتر کرده است.

«الیاس ایمازلن» از گروه «چشم انداز مسلمانان» گفت: دختران جوان مسلمان به خاط لباسی که به تن می‌کنند، آزار و اذیت می‌بنند و رنج می‌برند، اما هیچ کس واکنشی نشان نمی دهد.

وی افزود: تمام احترام من برای این دختران جوان مسلمان است که به مبارزه برای آزادی خود برای مسلمان ماندن ادامه می دهند، حتی اگر دولت فرانسه هر کاری که می تواند برای جلوگیری از مسلمان ماندن آنها انجام دهد.

سازمان امنیت و همکاری اروپا خود را به عنوان بزرگترین سازمان امنیتی منطقه ای جهان توصیف می کند که 57 کشور عضو از اروپا، آسیای مرکزی و آمریکای شمالی را گرد هم می آورد.

کد خبر 1727355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha