جلسات هیئت‌های مذهبی، بصیرت‌افزا و کلاس درس باشد

قناعت با بیان اینکه جلسات هیئت‌های مذهبی باید برای بصیرت‌افزایی باشد، گفت: امروز ادای تکلیف وظیفه همه ما در جنگ ترکیبی دشمن روشنگری و جهاد تبیین و مقایسه شرایط فعلی و گذشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز (۱۵ مهر) در همایش شکرانه خدمت خراسان جنوبی و آیین تجلیل از خادمان و فعالان غدیر، محرم، اربعین و صفر سال جاری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص هیئت‌های مذهبی اظهار کرد: اولین ویژگی‌ هیئت‌های مذهبی این است که توسط مردمی که علاقه‌مند به اسلام و ائمه‌ (ع) هستند اداره می‌شوند و بر محور عشق به ائمه‌ اظهار (ع) تشکیل شده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ویژگی دوم این است که هزینه‌­های این هیئت‌­ها توسط خود مردم تأمین می­‌شود چرا که وابسته به هیچ دولت و مجموعه‌ای نیستند، ادامه داد: ویژگی سوم هم این است که سه عنصر «مردم»، «روحانیت» و «مداح» در این هیئت‌­ها جمع شده‌اند.

وی تصریح کرد: مردم هیئت را تشکیل می­‌دهند و هزینه‌­هایش را تأمین می‌­کنند، روحانی نیز معرفت و محبت به ائمه (ع) را گسترش می‌دهد، و مداح هم هنرمندانه این محتوای غنی را به دل و جان مردم منتقل می‌کند.

قناعت با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی در طول تاریخ اسلام، عامل اصلی گسترش فرهنگ اسلامی در بین مردم و نهادینه کردن آن بوده‌اند، گفت:  اجتماعات دینی تشیع و اثرگذاری آن را در ادیان دیگر را نداریم و یا بسیار کم داریم.

استاندار خراسان جنوبی به توصیه‌­های رهبر معظم انقلاب در مورد هیئات مذهبی اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب معتقدند که فضای جلسات هیئت باید تک بعدی نباشد و تلفیقی از منطق و عقلانیت و عاطفه باشد که خوشبختانه در ایران اسلامی و به‌ویژه در استان ولایتمدار خراسان جنوبی اینگونه است.

به گفته وی، هیئت‌های مذهبی باید کلاس درس باشد و وقتی یک جوان از هیئت خارج می‌شود باید اندوخته‌ای به آگاهی‌های علمی او افزوده شده باشد و تنها صرف عزاداری نباشد.

قناعت با بیان اینکه هیئت نباید سکولار باشد، ادامه داد: یعنی هیئت این نیست که به سیاست کاری نداشته باشد؛ چون بعضی سخنران­‌ها عادت کردند که می­‌گویند ما سیاسی نیستیم. رهبر انقلاب معتقدند این عبارت، عبارت صحیحی نیست و می‌فرمایند:«هرکس علاقه‌مند به امام حسین است، یعنی علاقه‌مند به اسلام سیاسی است، اسلام مجاهد است، اسلام مقاتله است، اسلام خون دادن است، اسلام جان دادن است؛ معنای اعتقاد به امام حسین این است.»

وی با تأکید بر اینکه جلسات هیئت‌های مذهبی باید برای بصیرت‌افزایی باشد، عنوان کرد: امروز ادای تکلیف و وظیفه همه ما در جنگ ترکیبی دشمن روشنگری و جهاد تبیین و مقایسه شرایط فعلی و گذشته است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: نباید خودباخته و یا خودشیفته باشیم بلکه در کنار بیان ضعف‌ها باید واقعیت‌ها و توفیقات و موفقیت‌های نظام اسلامی را ببینیم و بیان کنیم.

قناعت با اشاره به وجود مذاهب و قومیت‌های مختلف در ایران اسلامی، تصریح کرد: از این جهت دشمن به دنبال اختلاف‌افکنی در کشور است که در مقابل آن باید یکدلی و وحدت ملی را حفظ کنیم.

کد خبر 1727381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha