هدف دشمن از بین بردن انقلاب اسلامی است/ آینده اروپا از آن اسلام است

حجت الاسلام مصلحی با بیان اینکه هدف دشمن از بین بردن انقلاب اسلامی است گفت: امدادهای غیبی در دستگیری عبدالمالک ریگی نقش مهمی داشت.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «حیدر مصلحی»، وزیر اسبق اطلاعات امروز شنبه ۱۵ مهر در چهارمین جلسه از سلسله نشست های حکمرانی قرآنی که در سالن جلسات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد ضمن تبریک ایام گفت: دانشمندان انگلیسی تمدن های مختلف دنیا را مورد بررسی قرار دادند و گفتند حدود ۱۵ تمدن در دنیا وجود دارد که همه این تمدن ها فرسوده و از بین  می رود و تنها تمدن اسلامی است که همچون شیر خفته بیدار است.

وی در ادامه افزود: امام راحل فرمودند: از هیاهوی قدرتمندان نهراسید. این قرن، قرن غلبه مستضعفین بر مستکبران و قرن غلبه حق بر باطل است. نکته قابل توجه این است که دشمن چه چیزی را برای مقابله به کار می گیرد. از آنجا که انقلاب اسلامی هستی غرب را تهدید کرده است، غرب از هیچ کاری فروگذار نیست. استکبار برای اینکه اندیشمندان را به مقابله با انقلاب بکشاند، هر کاری انجام می‌دهد.

وی اظهار کرد: یک استاد دانشگاه آمریکایی به ایران آمد و خواستار بیان اهداف و دلایل انقلاب اسلامی شد که یک قرآن به او دادند. وقتی این استاد دانشگاه قرآن را خواند، گفت که کتاب شما تمام راه‌های خروج از بن بست‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی را به ما نشان می‌دهد و همین شخصیت غربی اسلام آورده حالا مرکزی برای شناخت قرآن تاسیس کرده است.

حجت الاسلام مصلحی با بیان اینکه ما باید اهداف اصلی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران را شناسایی کنیم، تصریح کرد: نکته اول این است که بدانیم اختلاف ما با استکبار جهانی اختلاف راهبردی است و اختلاف راهبردی موضوعی و قائم به فرد بودن  است. هدف دشمن از بین بردن انقلاب اسلامی است و هزینه های سنگینی حتی در فضای هنری نیز سرمایه گذاری کرده است.

وزیر اسبق اطلاعات در ادامه با بیان اینکه آینده اروپا برای اسلام است، افزود: امروزه اکثر اندیشمندان غربی به اسلام گروییدند، بنابراین با توجه به این مقوله ما باید حواس مان باشد که اختلافات راهبردی بین ایران و آمریکا مباحث تبیینی است و تمرکز ما بیشتر باید بر روی مقوله وحدت باشد. عمده سرمایه گذاری های دشمن برای مقابله با ایران اقدامات امنیتی در کشور است لذا نفوذ یک مقوله ای در ابعاد مختلف است. بر همین اساس دشمنان القائات فکری سنگینی علیه انقلاب اسلامی ایجاد کردند. 

حجت الاسلام مصلحی با بیان اینکه ما دو نوع نفوذ داریم، اظهار کرد: نفوذ موردی و نفوذ جریانی. در نفوذ موردی دشمن فردی را عامل خود می داند که این عامل دارای چند زیر کد می باشد، اول ترور فیزیکی (دانشمندان هسته ای)، دوم ترور شخصیتی؛ ضمن اینکه نکته قابل توجه در مقوله نفوذ شناخت شیطان است که در ابعاد مختلفی نفوذ می کند و موجب به انحراف کشیدن مردم جامعه می شود، بنابراین لازم و ضروری است که وجود این دشمن را شناسایی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به نفوذ جریانی بیان کرد: در نفوذ جریانی، دشمن در موضوعات مختلف در جامعه جریان سازی می کند؛ مانند فتنه ۸۸ که باعث ایجاد مسایل و مشکلات زیادی در جامعه ما شد. دشمن همچنین در مباحث اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نیز جریان سازی می کند. یکی از نکات مهم در بحث نفوذ این است که دشمن به دنبال ایجاد اشتباه در دستگاه های محاسباتی کشورمان است. گاهی نفوذ به صورت فردی و موردی صورت می‌گیرد مثل آیت الله منتظری که تا قائم مقامی رهبری رسید اما به دلیل نفوذ دشمن در مهدی هاشمی که در کنارش بود، مورد سوء استفاده دشمن قرار گرفت. ضمن اینکه امدادهای غیبی در نحوه دستگیری عبدالمالک ریگی نیز نقش  بسیار مهمی داشت.

وی با بیان اینکه ما باید در قبال ایجاد این اشتباهات در دستگاه های محاسباتی اقدامات لازم را انجام دهیم، افزود: ۱.تهدید و ایجاد ترس (آیه ۱۷۳ سوره آل عمران)، ۲. وعده دروغ دادن (آیه ۱۲۰ سوره نساء) ۳. مشغول کردن به خیال پردازی و آرزوهای طولانی داشتن (آیه ۱۷ سوره نساء) ۴. زیبا جلوه دادن عملکرد نادرست ۵. شایعه سازی و دروغ پراکنی ۶. القای یاس و روحیه ما نمی توانیم در جامعه ۷. ایجاد غفلت از امدادهای غیبی خداوند ۸. قطب زدایی و تغییر خطوط قرمز (خطبه ۸۳ نهج البلاغه) ۹. خیرخواه نشان دادن خودشان ۱۰. تحریف سخن حق و ارایه تفسیر باطل از آن (آیه ۷ سوره عمران). اینها اشتباهات محاسباتی دشمن برای مسئولان، مردم و نخبگان کشور جهت رسیدن به اهداف مورد نظر خودشان است.

وی در ادامه افزود: سندی از طرف آمریکا و اروپا برای مقابله با انقلاب اسلامی تبیین شده است که این سند شامل چندین بند می باشد، از جمله مخدوش کردن چهره نظام در خارج از کشور، تلاش برای محدود کردن روابط سازمان های بین المللی با ایران، تلاش برای مشروعیت بخشی سازمان های غیر دولتی مخالف با نظام جمهوری اسلامی ایران، آموزش عناصر تشکل های خارجی نشین مخالف نظام با حمایت های مالی، محدود کردن نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه و تبلیغ و ترویج دوگانگی حمایت در ایران می باشد.

کد خبر 1727424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha