پروژه پادگان 04 بیرجند از اولویت های قابل بررسی است

حجت الاسلام عبدالرزاق نژاد با اشاره به این مهم که اولویت های شهری در شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد، از موضوع  پادگان ۰۴ بیرجند به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار قابل بررسی نام برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام مهدی عبدالرزاق نژاد- رئیس شورای شهر بیرجند امروز شنبه (۱۵ مهر) در جلسه شورای شهر بیرجند افزود: از پروژه پادگان به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار شهر نام برد و با بیان اینکه این هفته جلسه ای فوق العاده در این راستا برگزار می شود، افزود: رفع مشکلات پادگان ۰۴ از پروژه‌های مهمی است که نیاز به پیگیری دارد و باید از زوایای مختلف مورد بررسی قرار ‌گیرد.

در ادامه نامه درخواست شهروندان شمال شهر مبنی بر احداث پارک بانوان، استقرار اداره کار، ایجاد مرکز فرهنگی، احداث استخر و... قرائت شد و مقرر شد این پیشنهاد در کارگروه های مختلف مطرح و به تناسب شرایط برنامه ریزی لازم انجام شود.

در ادامه نامه انجمن دوستداران توسعه و آبادانی بیرجند مبنی بر حل مشکلاتی مانند ترافیک، پادگان، عدم ساماندهی بافت‌های تاریخی، عدم استقرار مراکز درمانی، نبود راه مناسب جاده ای، ریلی و هوایی، سیما و منظر شهری و ...مطرح شد.

حجت الاسلام عبدالرزاق نژاد خواستار ارجاع موارد به کمیسیون های مختلف شورا شد و گف: با ارجاع نامه به کمیسیون های مربوطه، موارد مورد بررسی قرار گیرد.

حجت الاسلام مهدی درخشی هم خواستار ارائه راهکارهای مورد نیاز برای حل این مشکلات توسط انجمن دوستداران توسعه و آبادانی بیرجند به شورا  شد.

عباس سروری یکی از اعضای شورا هم با بیان اینکه حل برخی از این مشکلات از توان شورا خارج است، گفت: انجام برخی اقدامات مانند اقدامات فرهنگی به عهده دیگر ارگان‌ها مانند اداره فرهنگ و ارشاد ، تبلیغات اسلامی، اوقاف و ..‌است و باید همه ارگان‌های مربوطه برای انجام اقدامات لازم  ورود کنند.

وی خواستار پیگیری و طرح مشکلات به صورت جزئی شد و افزود: باید پاسخ ارگان‌ها مربوطه ارائه شود و سپس در کمیسیون های شورا موارد مورد بررسی قرار گیرد.

فرید فروزانفر یکی دیگر از اعضا هم گفت: موضوعات مطرح شده کلی و تخصصی است و باید در کمیسیون های مربوطه مورد بررسی قرار گیرد و کارشناسان باید راهکار لازم را ارائه کنند.

مرتضی یزدان شناس یکی دیگر از اعضا هم با بیان اینکه برخی درخواست ها در حدود اختیارات نمایندگان استان است، گفت: خراسان جنوبی بدترین راه‌های مواصلاتی کشور را دارد و آمار بالای  تصادفات از متوسط کشوری گویای این مهم است.

به گفته وی قرار داشتن خراسان جنوبی در رده های یک تا سه را هم نشانگر وجود راههای نامناسب دانست و گفت: حل این مشکل در حیطه اختیارات شورا نیست و باید در سطوح ملی و توسط  نمایندگان مورد بررسی قرار گیرد. باید نمایندگان استان در مجلس در این زمینه ورود کنند و موارد برای حل مشکل به مجلس ارجاع شود.

دکتر علیرضا محمودی راد هم عملیاتی کردن پروژه ها و پیگیری موارد و مشکلات را از وظایف شورا اعلام کرد و گفت: ما در کنار مردم هستیم و موارد باید پیگیری شود.

به گفته وی موارد باید در کمیسیون ها  مورد بررسی قرار گیرد و بر اساس اولویت و زمانبندی، موارد ارجاع شده باید در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه نامه شهرداری مبنی بر واگذاری تفکیک زباله از مبدأ به انجمن حمایت از زندانیان مطرح شد.

یزدان شناس رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر بیرجند با اشاره به بارگذاری در سامانه و عدم استقبال متقاضی در این مورد، یادآورشد:  انجمن حمایت از از زندانیان درخواست انجام این مهم و استفاده از عواید آن برای خانواده های تحت پوشش داده است.

با توجه به ارائه قیمت کارشناسی انجمن حمایت از زندانیان،‌یرای واگذاری تفکیک زباله از مبدأ، پس از بحث و تبادل نظر اعضای شورا، مقرر شد تفکیک پسماند از مبدأ در اختیار این انجمن قرار گیرد.

در ادامه مشکل آتش نشانان مورد بررسی قرار گرفت مشکل غذا و تغذیه و اضافه کاری در جلسات قبل مورد بررسی قرار گرفته بود و مشکل شیفت کاری آتش نشانان نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد این مهم برای بررسی بیشتر به جلسه آینده موکول شود.

در ادامه شهردار بیرجند به عدم رغبت سرمایه گذاران در بیرجند اشاره کردو رونق اقتصادی و ایجاد نشاط اجتماعی را از اهداف پیش رو عنوان کرد و افزود: افزایش انعطاف با سرمایه گذار باعث افزایش استقبال میشود.

فروزانفر هم گفت: برخی سرمایه گذاری ها زودبازده بوده و برخی هم نیاز به زمان بیشتری دارد و با گذاشتن سقف زمانی برای سرمایه گذاران مخالف هستم.

پس از بحث و تبادل نظر اعضای شورای شهر، مقرر شد قرارداد شهرداری با سرمایه گذاران برای اماکن تفریحی مانند بوستان ها، بند دره، کاجستان و... از مدت سه به 5 سال افزایش یابد.

در ادامه نامه ای از بنیاد حفظ آثارو نشر ارزشهای دفاع مقدس مبنی بر تجلیل از 5 دستگاه برتر در برنامه های گرامیداشت دفاع مقدس قرائت شد و از شهرداری خواستار ارائه گزارشات انجام شده در این زمینه شد.

کد خبر 1727452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha