عالمان و مبلغان دینی در گسترش سنت حسنه وقف نقش اساسی دارند

مدیر کل امور اوقاف و خیریه استان آذربایجان غربی گفت: عالمان و مبلغان دینی در توسعه و گسترش سنت حسنه وقف نقش اساسی داشته و ترویج فرهنگ وقف باید در جامعه همگانی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان، حجت الاسلام و المسلمین ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در همایش یاوران وقف در مهاباد گفت: تمام هزینه های این سازمان براساس نیات وافقان بوده و امکان هزینه کرد در خارج از وقف های ثبت شده امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به نقش عالمان و مبلغان دینی در توسعه و گسترش سنت حسنه وقف گفت: ترویج فرهنگ وقف باید در جامعه همگانی شود.

احداث یک مسجد جامع بزرگ  جز نیازهای مهاباد است

حسن عباسی، فرماندار ویژه مهاباد نیز در این مراسم با تاکید بر ترویج فرهنگ وقف در جامعه گفت: اطلاع رسانی و آگاه سازی نسبت به نحوه هزینه کرده درآمد وقف و تاثیر آن در جامعه به ترویج فرهنگ وقف کمک‌ می کند.

وی افزود:  وقف، احسان ماندگار و صدقه جاری است و اماکن موقوفه باید با قیمت های واقعی و همچنین به افراد واجد شرایط اجاره داده شود.

عباسی با اشاره به اینکه برخی از موقفات نیاز به بازسازی و تعمیر دارند، اظهار کرد: باید همه تلاش کنند تا این سنت حسنه در جامعه گسترش یابد.

فرماندار ویژه مهاباد احداث یک مسجد جامع بزرگ را جز نیازهای مهاباد دانست و گفت: قدردانی از واقفان و استفاده از اسامی آنها در اماکن موقوفه نیز می تواند به فرهنگ وقف و اشاعه آن تاثیر مستقیم داشته باشد

عالمان و مبلغان دینی در گسترش سنت حسنه وقف نقش اساسی دارند

عالمان و مبلغان دینی در گسترش سنت حسنه وقف نقش اساسی دارند

گفتنی است؛ در این مراسم ضمن سخنرانی ابتدائی حاج ماموستا ابوبکر محمدکریمی به نیابت از روحانیون مهاباد و اجرای مولودی خوانی توسط ماموستا شفیع شافعی فر(امام جمعه و جماعت مسجد عمر فاروق (رض))، از تعدادی از همکاران حوزه وقف، تجلیل به عمل آمد.

این همایش با حضور جمعی از واقفین، امامان جماعت، هیات های امنا، مدیران و کانون های فرهنگی و هنری مساجد و خادمین مساجد در سالن آمفی تئاتر تبلیغات اسلامی مهاباد برگزار شد.

کد خبر 1727477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha