تحلیل روزنامه های اسرائیلی از طوفان الاقصی

روزنامه های اسرائیلی با تمرکز بر شکست اسرائیل در مقابله با مقاومت فلسطین اعلام کردند اسرائیل امروز نیز به مانند جنگ اکتبر در 50 سال پیش شکست خورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، عملیات «طوفان الاقصی» در صدر خبرهای امروز روزنامه های اسرائیل قرار دارد و صحبت‌ها بر سرناکامی اسرائیل در مقابله با مقاومت فلسطین است و وضعیت امروز با جنگ اکتبر مقایسه شده است که 50 سال پیش روی داده است.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در سرمقاله خود عملیات «طوفان الاقصی» را «شکست اکتبر 2023» توصیف کرد و نوشت: صدها اسرائیلی کشته و ده ها نفر به غزه ربوده شدند و  این یک جنگ در خانه است.

روزنامه «معاریو» نوشت: 50 سال پس از جنگ اکتبر، اسرائیل دوباره غافلگیر شد  در حالی که روزنامه «جروزالم پست» در سرمقاله خود تاکید کرد که «جنبش حماس تهاجم مرگباری به اسرائیل آغاز کرد».

در روزنامه «هاآرتص» نیز آمده است: «بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر دولت اشغالگر اسرائیل، مسئول فاجعه ای است که بر سر اسرائیل آمده است».

مقاومت فلسطین با عملیات «طوفان الاقصی» که دیروز شنبه از سوی گردان های عزالدین قسام اعلام شد، ادامه دارد. این عملیات شامل حمله زمینی، هوایی و دریایی به شهرک های اطراف نوار غزه و پرتاب موشک به تل آویو بود.

در جریان این عملیات، مقاومت فلسطین ده‌ها اسرائیلی را نیز به اسارت گرفت و سخنگوی گردان‌های القسام تأیید کرد که «تعداد اسرا فراتر از انتظارات دشمن است».

همچنین وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: دست کم 300 اسرائیلی کشته، حدود 2000 نفر زخمی و حداقل حدود 750 نفر مفقود شده اند.

کد خبر 1727531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha