جشن میلاد النبی(ص) در بانکوک

به مناسبت میلاد باسعادت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع)، مراسم جشنی با حضور ایرانیان مقیم و دوستداران آن حضرت در حسینیه ولایت رایزنی فرهنگی ایران در بانکوک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این مراسم با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز  و با قرائت دعای کمیل و سخنرانی حجت‌الاسلام سخاوتی در وصف پیامبر اکرم (ص) و امام صادق(ع) ادامه یافت.

وی اظهار داشت: اهداف پیامبر صلی الله علیه و آله ناظر به همه ابعاد زندگی مادی و معنوی انسان است  در اصل هدف اصلی پیامبران، تأمین سعادت دنیوی و اخروی است و در چگونگی سازماندهی دنیای مردم، نقشی مؤثر و در تأمین حیات معنوی و نجات آخرتی آنها سهم بسزایی دارند.

حجت‌الاسلام سخاوتی مطرح کرد: هدف پیامبر اکرم(ص) در اصل اصلاح قلبها  بوده، مردم ممکن است عقل خود را از علم پر کنند، اگر عقل درستی نباشد و اگر قلب با واقعیات الهی کنترل نشود، عقل با علم به خنجر تیزی تبدیل خواهد شد که از پشت به هر کسی ضربه می زند

نماینده جامعةالمصطفی(ص) العالمیه ادامه داد: هدف دیگر حضرت اصلاح نفس و آراستن مردم به صفات الهی با تأکید بر اخلاق الهی است تزکیه نفس و تهذیب روح همواره با اصلاح اخلاق همراه است؛ به گونه ای که بخش مهم از پیام وحی را توصیه های اخلاقی تشکیل می دهد.

 وی گفت: قرآن کریم کتاب نجات بشر است؛ ولی نیاز به رهبری همچون پیامبر دارد که به وسیله آن راه حقیقت را از ظلمات به نور و سعادت راهنمایی نماید ، بنابراین حتی قرآن هم با آن عظمت به وجود رهبر نیاز دارد تا برپایه آن به هدایت مردم بپردازد.

محمد حسان زارع با قرائت اشعاری از اهل بیت عصمت و طهارت و مولودی خوانی، مجلس را به وجد آورد.

کد خبر 1727595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha