جشنواره تئاتر منطقه ای فجر در خراسان جنوبی برگزار می‌شود 

نظری گفت: جشنواره تئاتر منطقه ای کشور با حضور ۱۲ استان در آذرماه و در دو بخش صحنه ای و خیابانی به میزبانی خراسان جنوبی برگزار می شود. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، کاظم نظری شامگاه (۱۶ مهر) در جلسه هماهنگی جشنواره تئاتر منطقه ای  کشور اظهار کرد: جشنواره تئاتر منطقه ای فجر به عنوان یک فعالیت فرهنگی در خراسان جنوبی برنامه ریزی شده است. 

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه تئاتر بار آموزشی داشته و انسان ساز است، افزود: تمام دستگاه های اجرایی در اجرای این جشنواره کشوری به فرهنگ و ارشاد کمک کنند تا خاطره ای ماندگار در ذهن هنرمندان باقی بماند.

نظری تصریح کرد: در این جشنواره نمایندگان هنری ۱۲ استان به خراسان جنوبی خواهند آمد که تجربه شیرینی می‌تواند در این جشنواره رقم بخورد.


وی با بیان اینکه تئاتر در کنار تلویزیون و سینما تاثیرات زیاد فرهنگی بر جامعه می گذارد، تصریح کرد: در آذرماه جشنواره تئاتر منطقه ای فجر کشور در دو بخش صحنه ای و خیابانی به میزبانی خراسان جنوبی برگزار می شود که ۳۵۰ نفر در این رویداد هنری شرکت کننده خواهند داشت.


وی با بیان اینکه ۱۲ استان کشور در جشنواره تئاتر مهمان استان خراسان جنوبی هستند که یافته ها و امتیازات و تبادل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خواهد داشت، افزود: هر دستگاهی می تواند برای هم افزایی از این ظرفیت استفاده کند. 


وی با اشاره به نشاط اجتماعی گفت: در این راستا تئاتر خیابانی را راه اندازی کردیم، انتقال فرهنگ در این جشنواره های هنری مهمترین رویکردی است که باید شرایط آن را فراهم کرد.


مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان یادآور شد: استعدادهای خوبی در استان خراسان جنوبی وجود دارد که نبود هنرستان هنری موجب مهاجرت این استعدادها می شود لذا راه اندازی هنرستان هنر در استان از نیازهای ضروری است. 

کد خبر 1727652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha