21 گروه نمایشی در خراسان جنوبی فعال است 

فرخنده گفت: 21 گروه نمایشی در استان خراسان جنوبی فعال هستند که همه آنها رتبه بندی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده شامگاه (16 مهر) در جلسه برنانه ریزی و هماهنگی تئاتر منطقه ای فجر اظهار کرد: خراسان امسال برای اولین‌بار میزبان این رویداد ملی است و جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر کشور از ۲۸ آذر تا ۲ دی ماه به مدت چهار روز در استان اجرا خواهد شد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: 21گروه نمایشی در استان فعال هستند که همه آنها با درجه الف، ب و ج رتبه بندی هستند. 

فرخنده ادامه داد: سالن نمایش شهرستان‌های بیرجند، قاین، فردوس و طبس فعال هستند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی، استانی عقب مانده به لحاظ زیر ساخت های فرهنگی است،  افزود: در پنج شهرستان از جمله درمیان، زیرکوه و خوسف سالن نمایش نداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در استان خراسان جنوبی 31 نمایش خیابانی در دو سال گذشته به مرحله تولید رسیده است. 

فرخنده با بیان اینکه برای جشنواره منطقه ای تئاتر فجر پنج کلان برنامه پیشنهاد شده و استاندار بر آن تایید کردند، گفت: اولین جلسه تامین زیرساخت جشنواره دو هفته گذشته برگزار شده است، خراسان جنوبی در حوزه صنایع و معادن از صنایع مادر برخوردار نیست لذا امیدواریم به این استان کم برخوردار کمک شود. 

وی تصریح کرد: دوره های آموزشی با ظرفیت 300 نفر برگزار شده و اولین فاز استعدادیابی هم تابستان امسال رقم خورد. 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه تنها یک هنرستان هنرهای زیبای دخترانه خراسان جنوبی وجود دارد، گفت: در سال تحصیلی گذشته 6 نفر رتبه زیر هزار را از این هنرستان داشتیم اما در استان هنرستان پسران را نداریم که باید تاسیس شود. 


فرخنده افزود: در هنرستان دختران رشته‌های سینما، نمایش و نقاشی فعال است و 160 هنرجو در این هنرستان مشغول به تحصیل هستند اما تنها مشکل این مرکز آموزشی، تامین منابع است که انتظار داریم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد راهکارهایی ارایه شود.


 

کد خبر 1727656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha