۸۹۰ فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان جنوبی ایجاد شد

عرب با اشاره به اجرای ۸۰۶ طرح خود اشتغالی و مشاغل خانگی توسط مددجویان تحت حمایت از ایجاد ۸۹۹ فرصت شغلی در خراسان جنوبی در مدت ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمد عرب امروز (۱۷ مهر) در گفتگو با رسانه‌های گروهی اظهار کرد: در راستای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت و مشارکت این افراد در بهبود وضعیت اقتصادی خانواده‌ها، طرح‌های مشاغل خانگی و خود اشتغالی در استان اجرا شد که در این راستا ۸۶۰ میلیارد ریال از منابع امدادی و بانکی پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: اصولی‌ترین روش فقر زدایی از طریق آموزش، مهارت آموزی، توانمندسازی محرومین و ایجاد اشتغال برای آن‌ها است.

وی افزود: برنامه کمیته امداد برای آموزش مددجویان شامل نیازسنجی شغلی مناطق، استعدادسنجی مددجویان و مشاوره و هدایت شغلی آن‌ها، برگزاری دوره‌های آموزش کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور ارتقای مهارت فنی و... است بر همین اساس تعداد ۵۷۱ نفر از آموزش‌های فنی و مهارتی در شش ماه امسال بهره‌مند شدند.

عرب افزود: این نهاد با هدف اشتغال برای افراد بیکار تحت حمایت و به منظور استفاده از توان و ظرفیت کارخانجات، موسسات و مجتمع‌های تولیدی و صنعتی از طریق ارائه بسته‌های تشویقی نسبت به اجرای این امر خداپسندانه اقدام کند که در ۶ ماهه امسال تعداد ۹۳ نفر از طریق کاریابی مشغول به کار شده‌اند.

کد خبر 1727680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha