حماس: حمایت آمریکا از اسرائیل، مشارکت در تجاوز به فلسطینیان است

سخنگوی جنبش حماس درباره حمایت آمریکا از اسرائیل تاکید کرد که این اقدام مشارکت در تجاوز به فلسطینیان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس در واکنش به قصد ایالات متحده امریکا برای ارائه کمک های نظامی بیشتر به اسرائیل نشان دهنده  مشارکت واقعی در تجاوز به فلسطینیان است وکمک به اسرائیل در راه است.

وی در بیانیه‌ای افزود: اعلام آمریکا مبنی بر آوردن یک ناو هواپیمابر به منطقه برای حمایت از اشغالگری، مشارکت واقعی در تجاوز به مردم ما و تلاشی برای بازسازی روحیه فروپاشیده ارتش اشغالگر است و باید بدانند که این تحرکات مردم ما  و مقاومت را نمی ترساند.

بر اساس آنچه کاخ سفید روز یکشنبه اعلام کرد: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا دستور «حمایت اضافی» از اسرائیل را در پی درگیری‌های نظامی با حماس صادر و خاطرنشان کرد: بایدن به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل اطلاع داده است که کمک‌های نظامی اضافی آمریکا به اسرائیل در راه است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز در بیانیه ای اعلام کرد: کشورش تجهیزات و مهمات را در اختیار نیروهای اسرائیلی قرار خواهد داد و ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد آر فورد و کشتی های جنگی همراه آن را به سمت شرق مدیترانه هدایت کرده و واشنگتن در حال کار تقویت اسکادران هواپیماهای جنگنده در منطقه است.

پیشتر روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که تل آویو از واشنگتن برای بازسازی گنبد آهنین، بمب و مهمات درخواست کرده است.

این در حالی است که پس از عملیات «طوفان الاقصی» که توسط گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و غیره آغاز شد، درگیری‌ها بین نیروهای اسرائیلی و مبارزان مقاومت فلسطین ادامه دارد.

کد خبر 1727692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha