روح امام حسینی مردم فلسطین ارتش قدرتمند اسرائیل را همچون کلافی سردرگم کرده است

آیت الله نورمفیدی با اشاره به «طوفان الاقصی»، گفت: روح امام حسین (ع) در مردم و مقاومت فلسطین باعث شده تا ارتش قدرتمند اسرائیل همچون کلافی سردرگم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در مراسم تجلیل از خیرین و خادمین حسینی موکب علی بن موسی الرضا(ع) در مسجد جامع گلشن گرگان با اشاره به کلام نورانی پیامبر بزرگوار اسلام (ص)، گفت: کسانی که با امام حسین (ع) ارتباط برقرارمی کنند یک حرارات و عشق حسینی در دل آنها پیدا می شود که هیچ وقت سرد نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه رابطه با امام حسین (ع) آثار و برکات دنیوی و اخروی زیادی دارد، افزود: در همین دنیا هم دلی که با امام حسین(ع) باشد آثار و برکات زیادی دریافت خواهد کرد.

وی ادامه داد: یکی از آثار مهم رابطه با امام حسین (ع) نهضت ها و حرکت هایی بود که در تاریخ اسلام علیه ظلم، خائنان و جانیان پیدا شده است.  

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: از شهید مطهری نقل شده است؛ منشاء همه قیام هایی که بعد از حادثه کربلا در تاریخ اسلام علیه ظالمان تحقق پیدا کرد، کربلا و قبر سیدالشهدا (ع) بوده است. زیارت قبر امام حسین (ع) و  روح و مکتب بلند و والای امام حسین (ع) درس بوده و راه به آنها نشان می داد و از همان جا نهضت هایشان را شروع می کردند.

وی اظهارداشت: امام حسین(ع) برای همه کسانی که به زیارتش می روند درس دارد و بدون درس نیست. رابطه با امام حسین (ع) در دل و جان انسان اثر می گذارد.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه پیامبر(ص) فرمودند: امام حسین(ع) کشتی نجات و چراغ هدایت است، گفت: انسان نمی تواند از نوری هدایتی که بر او تابیده استفاده نکند. فکر نکنید امروز دیگر به امام حسین (ع) احتیاج نداریم. اینها حرف های کسانی است که در دنیای دیگر سیر می کنند.

وی افزود: دلی که ذکر خدا در آن نباشد اگر همه دنیا را هم داشته باشد آرامش ندارد، یکی از آثار ارتباط انسان کامل با امام حسین(ع) در همین زندگی پیدا کردن آرامش است.

آیت الله نورمفیدی گفت: تمام کمالات الهی در وجود این شخصیت ها در حد ظرفیت یک انسان وجود دارد و پیاده می شود.

وی با اشاره به «طوفان الاقصی» و تحقیر رژیم صهیونیستی، افزود: روح امام حسین (ع) در مردم و مقاومت فلسطین باعث شده تا ارتش قدرتمند اسرائیل همچون کلافی سردرگم شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: افرادی که روح امام حسین(ع) در وجود آنها نهفته است با دیدن صحنه های عزتمندانه این روزها و مقاومت مردم مظلوم در مقابل رژیم ظالم، گردن کلفت، نسل کش، آدم کش، جانی و دیکتاتورخوشحال می شوند.

وی اظهارداشت: ارتباط با امام حسین (ع) و عشق به امام حسین (ع) در دل مومنین و عشق و حرارتی که نسبت به امام حسین(ع) وجود دارد هیچ وقت سرد نمی شود.

آیت الله نورمفیدی خطاب به خادمین اربعین حسینی، گفت: انگیزه اساسی موکب ها عشق به امام حسین (ع) و خالصانه باشد، شما هم زائر امام حسین (ع) هستید و این امر مبارکی است که خداوند به شما توفیق داده است.

وی افزود: همانطور که کربلا خالص و بی رنگ و لعاب بود بگذارید این خدمات هم اینگونه باشد و مردم بدون انتظار کمک های خود را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه امروز دنیا در حال جدا کردن ما از امام حسین(ع)، ارزش ها و این سرمایه های مهم معنوی است، گفت: نباید بگذاریم و باید با شور وعشق و انگیزه خالص به میدان بیاییم تا توطئه شان اثر نکند.

کد خبر 1727738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha