عملیات طوفان الاقصی ناکارآمدی گنبد آهنین و ضعف مدیریت سیاسی اسرائیل را نشان داد

فردوسی پور با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های منحصربه فرد نظامی و دفاعی در عملیات طوفان الاقصی از ویژگی ها این عملیات است گفت" این عملیات ناکارآمدی گنبد آهنین و ضعف مدیریت سیاسی رژیم صهیونیستی را نشان داد.

خبرگزاری شبستان _گروه سیاسی _ فرزانه تهجا: محمد ضیف، فرمانده گردان های قسام، شاخه نظامی جنبش حماس، به دنبال موشک باران گسترده رژیم صهیونیستی از سوی مقاومت طی صبح شنبه (۱۵ مهر ماه) با انتشار پیامی آغاز عملیات توفان الاقصی را اعلام و خاطرنشان کرد: عزم خود را جزم کرده ایم تا نقطه پایانی بر جنابات رژیم صهیونیستی بگذاریم.

فرمانده گردان‌های قسام به دلایل آغاز عملیات طوفان الاقصی علیه دشمن صهیونیستی اشاره کرد و گفت: جنایتکاران اشغالگر امسال صدها فلسطینی را شهید یا زخمی کردند، درخواست‌های ما در زمینه امور انسانی رد شد و ما همه روزه شاهد اقدامات اشغالگران در کرانه باختری علیه فلسطینیان هستیم.

وی در ادامه افزود: دشمن، مسجدالاقصی را مورد هتاکی قرار داد و به معراج گاه رسول گرامی جسارت کرد و محافظان مسجدالاقصی را مورد تعدی قرار داد و نظامیانش به مسجدالاقصی هتاکی کردند و ما قبلا در این باره هشدار داده بودیم.

ضیف گفت: ما تصمیم گرفتیم که به جنایات و عربده کشی های صهیونیست ها پایان دهیم، از این رو ما آغاز عملیات طوفان الاقصی را اعلام می‌کنیم. در همین رابطه گفتگویی با مجتبی فردوسی پور، مدیر گروه مطالعاتی غرب آسیا و شمال آفریقای مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی و کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا و شمال آفریقا به شرح زیر ارایه می شود.

ایا می توانیم عملیات طوفان الاقصی را پاسخی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی عنوان کنیم؟

عملیات طوفان القصی پارادایم و ماتریس جدیدی را در معادلات منازعه مقاومت و رژیم صهیونیستی ایجاد می کند

طوفان الاقصی فراتر از پاسخ به جنایات صهیونیست ها علیه فلسطینیان کرانه باختری و باریکه غزه تا کنون است. گرچه این عملیات با هدف پاسخ سهمگین به تعدی و تجاوزات گذشته و حال صهیونیستی به مقدسات اسلامی بویژه مسجد الاقصی و هتک حرمت قرآن کریم صورت گرفته، اما باید عرض کنم این عملیات پارادایم و ماتریس جدیدی را در معادلات منازعه مقاومت و رژیم صهیونیستی ایجاد می کند که مفاهیم آینده را باید بر مبنای آن سنجید و با مفاهیم قبل آن متفاوت خواهد بود.

در مورد ویژگی های این عملیات از نظر جایگاه نظامی و امنیتی توضیح بفرمایید؟

عملیات طوفان الاقصی ناکارآمدی گنبد آهنین و ضعف مدیریت سیاسی رژیم صهیونیستی را نشان داد

این عملیات از آخرین جنگ کلاسیک ارتش های عربی با رژیم صهیونیستی در ۱۹۷۳ میلادی  تا کنون منحصر به فرد است. هم از حیث اطلاعاتی، سرعت عملیات، تاکتیک برتر و غافلگیری، میزان آسیب انسانی و مادی به دشمن، بروز بوده و بیش از پیش در ناکارآمدی گنبد آهنین و ضعف مدیریت سیاسی و جنگ می توان از آن یاد کرد.

نتیجه منازعات میان اسراییل و رژیم صهیونیستی با حضور سردار سپهبد سلیمانی چه تغییر رویکردی را نشان می دهد؟

سردار سلیمانی دستیابی مقاومت اسلامی به موازنه وحشت در رژیم صهیونیستی را رقم زد

تا کنون برحسب نوع عملیات شکل گرفته در منازعات مابین مقاومت و رژیم صهیونیستی آنچه که خروجی آن بوده شکل گیری موازنه وحشت بوده است. زیرا  از آنجا که رژیم صهیونیستی دارای تسلیحات هسته‌ای است پس اساسا امکان موازنه قوا منتفی است. از این رو دست یابی به موازنه وحشت خود گویای شاخص موفقیت مقاومت اسلامی در این میدان است که بحق باید تحصیل آنرا مرهون شهیدالقدس سردار سرافراز سپهبد سلیمانی بدانیم.

ایا عملیات طوفان القصی در توازن قدرت به سمت مقاومت اسلامی موثر بوده است ؟

اما آنچه از دو روز گذشته بوقوع پیوسته است معتقدم موازنه راهبردی با تراز مثبت در طرف مقاومت اسلامی قرار داده است. چراکه با وجود گذشت نزدیک به ۴۸ ساعت از آغاز عملیات طوفان الاقصی صهیونیسم هنوز در حالت گیجی و منگی بسر می برد. دلیل آنهم این است که غرب بویژه ایالات متحده آمریکا با تمام توان از طریق تماس مستقیم و غیر مستقیم ثقل ظرفیت های خود را که تا کنون سابقه نداشته در ید اختیار صهیونیسم قرار دادند.

دیدگاه دبیر کل حزب الله لبنان در مورد خطای راهبردی رژیم صیونیستی و عواقب آن  توضیح بفرمایید؟

اخطار دبیرکل حزب الله لبنان در خطای راهبردی و تجاوز رژیم صهیونیستی پیش از عملیات طوفان الاقصی

 فراموش نکنیم که دبیر کل حزب الله لبنان قبلا تاکید کرده بود که  با هر خطای راهبردی و تجاوز صهیونیستی مقاومت جنگ را در عمق سرزمین‌ های اشغالی طراحی و اجراء خواهد کرد. لذا بهره گیری از انتقال نیرو از طریق پاراگلایدر و به خدمت گرفتن هلی شات، کوا کوپتر و پهپاد ها خود متغیر اصلی و اساسی در شکل گیری این موازنه بود، که به نوبه خود حائز اهمیت بسیار است و نمایش مقاومت در اجرای عملیات نظامی در عمق شهرک های اشغالی در مجاورت باریکه غزه از آن جمله عسقلان عین تقویت مقاومت است.

آیا مقاومت اسلامی در جنگ بر خلاف صهیونیست ها اخلاق مدار بوده است یا خیر؟ اسارت برخی زنان و انتشار عکس و فیلم آنها در فضای مجازی چه توجیهی دارد؟

اسرای خانم سربازان مؤنث ارتش صهیونیستی هستند و نظامی محسوب می شوند

مقاومت اسلامی همواره تابع جنگ اخلاقمند برخلاف ارتش صهیونیستی بوده و هست. لذا در عملیات دیروز متعرض زنان خانوار با وجود فرزند نشدند. اگرچه رژیم صهیونیستی همه شهرک نشینها را مسلح کردند و باید آنها را هم نظامی بدانیم، اما مقاومت متعرض آنها نشدند، با این حال اسرای خانم سربازان مؤنث ارتش صهیونیستی هستند و نظامی محسوب می شوند.

در مورد برگزاری جشنواره موسیقی در روز اجرای عملیات طوفان الاقصی توضیح بفرمایید؟

خطای رژیم صهیونیستی در درگیری با برگزار کنندگان جشنواره موسیقی

اما در اینجا لازم می‌دانم به نکته ای اساسی اشاره کنم، از آنجایی که شهرک نشین های حاشیه باریکه غزه مشغول برگزاری جشنواره موسیقی در این مکان بودند و کاملا غافلگیر شده بودند و به خطا با ارتش صهیونیستی درگیر شدند و خیل کثیری از کشته های صهیونیستی بویژه شهرک نشینها بدست ارتش صهیونیستی قتل عام شدند و نه مقاومت اسلامی فلسطین، لذا چهره زشت و پلید کودک کش صهیونیستی هیچگاه با تصویر و نمایه سازی نمی توانند جنایات خود را پنهان سازی کنند.

تفاوت عملیات طوفان القصی با سایر عملیات ها توضیح بفرمایید؟

استفاده از ظرفیت های منحصربه فرد نظامی و دفاعی در عملیات طوفان الاقصی

طوفان الاقصی بر خلاف عملیات سیف القدس و جنگ جهاد اسلامی اخیر با صهیونیسم از ویژگی خاص بهره برداری از ظرفیت سه حوزه هوایی، دریایی و زمینی به صورت هماهنگ برخوردار بود و از طرف دیگر قسام از فضا و آشکارا بر خلاف عملیات سابق مقاومت که از درون تونل های زیر زمینی مخفی عمل کردند و ویژگی سوم نیز وحدت رویه و برخورداری از اتاق عملیات مشترک و رعایت حفاظت اطلاعات بالا بدون اسارت در طرف مقاومت همراه بود.

کد خبر 1727814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha