رئیس جمهور ونزوئلا: رژیم صهیونیستی در حال نسل کشی علیه مردم فلسطین است

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، رژیم صهیونیستی را به ارتکاب «نسل‌کشی» علیه فلسطینیان در نوار غزه متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از قدس پرس، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت: رژیم صهیونیستی در حال «نسل‌کشی» علیه فلسطینیان در نوار غزه است.

مادورو با اشاره به سخنان آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، «نگرانی عمیق» خود را در مورد عواقب این اقدام ابراز کرد.

وی گفت: دبیرکل سازمان ملل بیانیه‌ای صادر کرد که ما آن را به دقت خواندیم و آن را هشدار نسبت به نسل‌کشی‌ای که علیه مردم فلسطین در غزه آغاز شده است، می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه فلسطینی‌ها در معرض رژیم «آپارتاید جدید» قرار دارند، افزود: قبلاً شاهد کشتار و کشتارهای وحشیانه علیه مردم فلسطین بوده‌ایم.

وی ادامه داد: ما خواستار آتش بس هستیم، ما خواستار احترام به قطعنامه های سازمان ملل هستیم، ما خواستار احترام به حقوق مردم هستیم و خواستار آغاز فوری مذاکرات صلح هستیم تا مردم فلسطین حقوق مشروع خود در استقلال، زمین و صلح را به دست آورند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، پیشتر در بیانیه خود نگرانی عمیق خود را از تصمیم اسرائیل برای محاصره کامل نوار غزه ابراز کرد.

گالانت، وزیر ارتش اشغالگر، دستور محاصره کامل نوار غزه، بدون سوخت، بدون برق، بدون آب، بدون غذا را داده است.

گالانت گفت: رژیم صهیونیستی  در حال تشدید اقدامات خود علیه نوار غزه تا محاصره کامل از جمله ممنوعیت ورود مواد غذایی و سوخت است.

شامگاه دوشنبه، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که تعداد شهدای فلسطینی به 704 نفر، از جمله 140 کودک و 105 زن، و 3900 زخمی در نتیجه حملات مداوم اسرائیل رسیده است، در حالی که رسانه های عبری گزارش داده اند که تعداد اسرائیلی ها کشته شدگان در رویارویی با گروه های فلسطینی به 1000 نفر رسیده است.

کد خبر 1727888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha