20 مسجد قدیمی و فرسوده بهسازی شد

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: طی یکسال اخیر، 20 مسجد شهری قدیمی و فرسوده در شهر شیروان بهسازی و مرمت شد.

سعید علیپور، مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: سال گذشته 20 میلیارد ریال اعتبارات عمرانی برای طرح های اداره اوقاف این شهرستان مصوب شد و تخصیص یافت و اقدامات خوبی در این راستا انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: این شهرستان ۲۲۰ باب مسجد شهری و روستایی دارد که بیشتر مساجد روستایی قدیمی ساخت و فرسوده است و تا سال گذشته اعتبار چندانی برای عملیات عمرانی آن اختصاص نیافته بود که همین موضوع روند اجرای مرمت و بازسازی مساجد شهری و روستایی را کُند کرده بود.

علیپور با اشاره به قدمت بالای برخی از مساجد شهرستان عنوان کرد: وقوع حوادث طبیعی، بازسازی، تعمیر و مرمت مساجد به ویژه در روستاها را دوچندان کرده در حالیکه این اماکن، مهم‌ترین پایگاه های فرهنگی روستا و شهر است.

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان ضمن اشاره به نقش، جایگاه و اهمیت مساجد در بین مردم از دیرباز تاکنون اضافه کرد: در ایام سال این مکان های مقدس میزبان خیل عظیمی از مردم برای برگزاری مراسم های معنوی و عزاداری در ایام و فصول مختلف سال هستند، از طرفی این مراکز پایگاه های اوقات فراغت بسیاری از کودکان و نوجوانان است، بنابراین می طلبد که نسبت به اعتبار مورد نظر جهت تعمیر، بازسازی و مرمت آن توجه ویژه ای صورت گیرد.

علیپور بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن این شهرستان که در مسیر استان های شمالی به مشهد مقدس واقع شده و از سویی ۸۰ درصد از مساجد این شهرستان نیاز به تعمیر، مرمت و بازسازی دارد که بیشتر آن در روستاهاست، امید می رود با در نظر گرفتن اعتبارات بیشتر بتوانیم اقدامات عمرانی خوب و در خور شان مردم به ثمر برسد.

کد خبر 1727902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha