۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان صنعت چاپ خراسان جنوبی پرداخت شد

شریعتی‌فر گفت: از سال گذشته تاکنون حدود ۱۰۰میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای چاپ و نشر خراسان جنوبی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مجتبی شریعتی‌فر عصر امروز (۱۸ مهر) در جشن روز ملی صنعت چاپ در استان اظهار کرد: سال گذشته نشست رفع تسهیل و موانع صنعت چاپ خراسان جنوبی به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری برگزار و مشکلات این حوزه مطرح و بررسی شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی با اشاره به در این مدت حدود ۱۰۰میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای چاپ و نشر استان پرداخت شده است، افزود: این در حالی است که در گذشته هیچ تسهیلاتی در این زمینه نبوده اما با پیگیری‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یک سرفصل مجزا در قانون بودجه ۱۴۰۲با اعتبار ۱۰ میلیارد ۱۰۰ میلیون تومان برای اهالی فرهنگ و هنر که بخشی مربوط به چاپ و نشر است، در نظر گرفته‌ایم.

وی بیان کرد: هر واحد چاپ و نشر استان که بنا به دلایلی راکد شده است یا کمتر از ظرفیت اسمی فعالیت دارد شناسایی شوند تا مشکلات آنانطی جلسه‌ای برای برگشت آنان به چرخه تولید مورد بررسی قرار گیرد.

شریعتی‌فر در پایان گفت: اهالی صنعت چاپ و نشر استان باید به سمت کار فناورانه و دانش‌بنیان حرکت کنند تا از این طریق هم بتوانیم از آنان حمایت کنیم.

کد خبر 1727996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha