ایران قوی امروز در منطقه سرنوشت ساز ، تعیین کننده و الگو شده است

رادان گفت: ایران امروز آن قدر قوی شده که در منطقه تعیین کننده و الگوی دیگران است

به گزارش خبرنگار شبستان، از شهرستان همدان ،سردار احمد رضا رادان سه شنبه شب در ورزشگاه شهید سلیمانی در اجلاسیه کنگره ۸ هزار شهید همدا  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا همدان را مجاهد پرور و مبارز پرور دانست و گفت: استان همدان در آغازین روزهای انقلاب توانست به سبب مجاهدت‌هایش در کشور به صورت شاخص شناخته شود.

 فرمانده کل  انتظامی کشور با بیان اینکه نخستین فرمانده عملیاتی سپاه در همدان خانم "مرضیه دباغ" بودندگفت: از همان زمان نیز نظام جمهوری اسلامی اعلام کرد زنان مسلمان و مجاهد و بانوانی که به مسیر امام دل می بندند نه تنها حجاب مانع پیشرفت شان نیست بلکه می توانند به عنوان فرمانده حماسه ساز و نقش آفرین باشند.

وی با اشاره به اینکه همدان شهر شهدای بزرگی چون شهید سلگی ها، طالبیها،  شهید حیدری‌ها و شهید چیت سازیان ، شهید همدانی ، شهیدان قهاری، خوش لفظ، آریا فر، شهید نوژه و شهر ۸ هزار شهید والامقام است تصریح کرد: هر کدام از این شهدا خود به نوعی نمونه و الگویی بارز هستند.

 رادان با بیان اینکه  همدان در دل خودش مدافع حرم و مدافعان حرم را پرورش می‌دهد مدافعان حرمی که نگین انقلاب اسلامی در دفاع از انقلاب می‌شوند افزود: شهید همدانی را نه تنها حبیب مردم همدان بلکه حبیب همه مردم ایران است  که با  نقش آفرینی‌هایش در شرق و غرب و جنوب کشور و دفاع از حرم و به عنوان یک فرمانده نابغه جنگ‌های چریکی  معرفی می‌شود و با خنده‌ها و اخلاق پسندیده اش چه در بحرانها و چه در آرامشها آرامش بخش همه بوده است.

وی به مبارزات  شهید قهاری، شهید خوش لفظ ، شهید شکری و.... اشاره کرد و گفت: هر کدام از این شهدا شاخصه های مختص خود را داشتند  و شهدای این استان نه تنها شهدای سپاه بلکه شهدای ارتش و... نیز هر کدام افتخاری بزرگ برای این استان و کشور بوده اند.

رادان با بیان اینکه رمز و راز شهدا در سه ضلع  در انقلاب اسلامی شکل گرفت که در کنار هم و برای هم رمز و راز مجاهدت‌ها، شهادت‌ها، گذشت‌ها و خاطر شدن‌ها را به بار می‌آورد گفت: این سه  ضلع شامل امامت، امت و مکتب است که بدون هم کامل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این مکتب برگرفته از مکتب سید الشهدا حضرت ابا عبدالله حسین(ع) است افزود: مکتب اباعبدالله الحسین مکتب ایثار و شهادت که زیر بار ظلم نرفت و ایثار کرد کسی است که دلداده اباعبدالله می‌شود و  با کسی که دلداده جور و ظلم است متفاوت است ، یک طرف به خاطر امام بهشت نصیبش می‌شود اما یک طرف به خاطر نداشتن مکتب به سمت ظلم می‌رود .

فرمانده کل  انتظامی کشور با اشاره به اینکه  دشمن تلاش کرد تا ایران را به ایرانستان تبدیل کنند افزود:  اما می‌بینیم  ایران امروز آن قدر قوی شده و در منطقه تعیین کننده است که الگوی دیگران است و سوریه با الگو گیری از ایران توانست خاک کشورش را که ۸۰ درصد از آن را داعش گرفته بود پس گیرد و آزاد شود.

 وی گفت: این به خاطر این است که این الگو را از کسی که گرفته که  حول مکتب اباعبدالله و حول محور امام بوده است و مردانی چون حاج حسین همدانی را داشته است.

رادان با بیان اینکه انقلاب ما با خون شهدا ، جهد رزمندگان، صبوری خانواده شهدا و استقامت مردم می‌تواند الگو شود گفت: این به خاطر این است که این کشور امام امت و مکتب دارد.

وی با بیان اینکه اگر امامت ،امت و مکتبی نداشته باشیم در عالم حسرت بال و پر  زده‌ایم و رفتیم و هیچ فیضی از آخرت نداریم گفت: همدان ۸۰۰۰ شهید دارد که این افراد رفتند جان دادند تا ما مستقل و مقتدر باشیم و امروز باید راه و رسم شهدا را در آیین خود قرار دهیم تا فردای قیامت در نزد شهدا شرمنده نباشیم .

وی با استناد به سخن  سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که فرمود«جمهوری اسلامی حرم است و باید این حرم حفظ شود گفت: برای این حاج قاسم می‌داند که امام، امت و مکتب خیمه ساز است و بعد چه شیرین می‌تواند عزیز دل مردم شود.

فرمانده  کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه امروز محضر شهدا هستیم راه و رسم شهدا را یاد بگیریم بیاییم برادر و خواهر شهدا باشیم.تاکید کرد:  همه ما باید با سر زدن به مزار شهدا یک شهید را برای خودمان انتخاب کنیم و آن وقت همه ما خواهر، برادر، مادر ، و پدر شهید هستیم  و باید خون شهید را حفظ کنیم.

کد خبر 1728011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha